vezess.hu



Erdélyben már komoly hómennyiség zúdult az utakra, szívnak is szegény autósok

vezess.hu :: A 13B jelzésű országúton, a Bucsin-tetőn, Borzont és Parajd között egy sávon zajlik a közlekedés, mivel két kamion elakadt a hóban. A 13A jelzésű országúton, Korond kijáratánál három elakadt teherautó nehezíti a forgalmat - közölte a megyei katasztrófavédelem. A 12C jelzésű országúton, a Gyilkos-tónál szintén nehézkes a közlekedés a havazás miatt, a 131-es megyei úton, Patakfalvánál pedig áll a forgalom a hó miatt. A Hargita megyei rendőr-főkapitányság ellenőrző pontokat állított fel azokon az útszakaszokon, ahol fennáll annak a veszélye, hogy a sűrű havazás miatt elakadhat a forgalom, és nem engedik tovább a nem a téli útviszonyoknak megfelelően felszerelt járműveket.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Elgázolta a gyanúsítottat a rendőr

vezess.hu :: A 33 éves Adam Nolin a gyanú szerint lelőtte 27 éves barátnőjét Wyoming államban. A férfit a gyilkosság elkövetése után nem sokkal észrevette egy rendőrjárőr, és megkezdték az üldözését. Az autóval menekülő férfit körülvették, ám ekkor kiugrott járművéből, és gyalogszerrel igyekezett kereket oldani. Nolin menekülés közben több lövést is leadott a rendőrökre, akik nem tétováztak: gázt adtak, és fellökték a férfit, aki nem életveszélyes sérüléseket szenvedett arcán és karján. Sem rendőrök, sem civilek nem sérültek meg a művelet során.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Sportosította leendő európai csúcsmodelljét a Toyota

vezess.hu :: A Toyota Racing Development (TRD) céges tuningműhely vette kezelésébe a Toyota Camry észak-amerikai változatát. A TRD-pakkot nem a hibrid verzióhoz, hanem a 301 lóerős 3.5 V6-oshoz kínálják, amit mifelénk alighanem forgalmazni sem fognak, de ettől még érdekes a végeredmény. A Toyota sportosztályán 15 mm-rel leültették a futóművet, megerősítették a padlólemezt, új rugókat és lengéscsillapítókat építettek be, valamint feszesebbek a kanyarstabilizátorok. A motorhoz nem nyúltak, de a kipufogó ércesebben szól, ráadásul speciális végcsövet kapott az autó. Az utastérben ugyanazzal a piros tematikával találkozunk, mint a megnövelt tárcsákba harapó féknyergeknél és a TRD-emblémáknál: piros cérnával varrták a fejtámaszokba a cég logóját, pirosak a kormánykerék öltései, valamint a biztonsági öv is. Ugyanezt a kivitelt kapja az Avalon TRD is, beleértve a 19 colos, matt fekete keréktárcsákat is. Ezek az Avalonnál kettő, a Camry esetében 1,3 kilóval könnyebbek a szériakerekeknél. A csomagokhoz

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Bilincsben az autóipar egyik leghatalmasabb vezetője

vezess.hu :: A Nissan egyik szóvivője szerint eltávolítják a vállalat éléről Carlos Ghosnt, aki állítólag hazudott bevételével kapcsolatban, és személyes céljaira használta a vállalat erőforrásait. Egy japán gazdasági folyóirat szerint az autóipari szakembert a szigetország pénzügyi jogszabályainak megsértése miatt hétfőn letartóztatták. Úgy tudjuk, a Nissan elnök-vezérigazgatója, Szaikava Hiroto hamarosan indítványozza, hogy Ghosnt távolítsák el a vállalat igazgatótanácsából. Emellett a cég humánerőforrás-igazgatóját, az éveken át tartó visszaélés-sorozatban bűnrészesnek tűnő Greg Kellyt is kirúgják. A most 64 éves Ghosn, aki gyakorlatilag egy személyben hozta létre a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget, az igazgatótanács elnöke volt a Nissannál, utódlásáról még nem döntöttek. A Nissan már hónapok óta belső vizsgálatot folytatott a két szakember ellen, miután egy informátor tájékoztatta a visszaélésről a cég vezetését. A vállalat együttműködik a hatóságokkal, és őszinte bocsánatot kért

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ismét csökken a benzin ára

vezess.hu :: Szerdán négy forinttal csökkenti a benzin árát a Mol, a gázolajé ezúttal nem változik. A módosítás után a benzin átlagára 369 forintra csökken, a gázolaj átlagára marad 422 forint.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



A BMW megépítette a monzai versenypályát, méghozzá a sivatagba!

vezess.hu :: Már negyedik generációjánál jár a BMW X5-öse, mely a kezdetektől fogva inkább sportos vezethetőségű, aszfaltra szánt szabadidő-autónak készült, de a legfrissebb generációt már terepes boldogulást segítő rendszerekkel is ellátták a bajorok. A felfüggesztés most először légrugós, így változtatható lett a hasmagasság és az xDrive összkerék-hajtás is kapott offroad módot. Az olasz BMW az autó mindkét oldalát szerette volna megmutatni és erre megtalálták a legjobb megoldást. Elmentek Marokkóba és a Szaharában megalkották a monzai versenypálya mását. A Monzában található pálya kicsit kevesebb mint 5,8 kilométer hosszú és tíz kanyarja van, ezt 1:1-es méretben alkották meg. Ötven ember két héten át dolgozott rajta és közben 3500 köbméter homokot mozgattak meg. A szórakozás ebben az esetben garantált, amihez a 400 lóerős, négyturbós dízel helyett még az xDrive30d nevezetű változattal is bőven megelégednénk.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Átalakul az egykori Trabant-gyár

vezess.hu :: Egyfajta hadüzenetként is fel lehet fogni a Volkswagen legutóbbi bejelentését, miszerint a Zwickauban található gyártóegység átalakul, és évi 330 ezres termelésével Európa legnagyobb elektromosautó-gyárává válik, felvéve ezzel a versenyt a Teslával. Az átalakítás költsége 1,2 milliárd euróba fog fájni a német óriáscégnek, és 2019 novemberében már el is szeretnék kezdeni a gyártást, méghozzá egy új modellel, a ferdehátú ID Neo-val, 2021-től pedig már hat különböző típus gördülhet le a gyártósorról. Az egykori Trabant-gyárban jelenleg Golfokat gyártanak. Az átalakítás a Volkswagen-csoport elektromossá válásának alaplépése, a cég tervei szerint 2025-re a vásárlók összesen 12 márka 50 különböző elektromos modellje közül választhatnának.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


38 autóval kergeti őrültbe szomszédjait az amerikai férfi

vezess.hu :: Csak sajnálni tudjuk a lakókat, akik naponta 30-45 percet töltenek szabad parkolóhely keresésével Chicago egyik kerületében. Mindennek oka egy szomszéd, aki 38 autóból álló flottáját tárolja az utcán. A férfi egy alkalmazáson keresztül bérbeadja autóit, hasonló elven, mint ahogy az Airbnb működik szállások esetén. James Cappelman, az érintett chicagói kerület vezetője szerint nincs semmi szabálytalan a férfi tevékenységében. A környékbeli lakók megkeresték a szomszédot, de változás nem történt az ügyben. Eközben a helyi NBC televíziós csatorna megkereste az alkalmazást működtető céget. Az általuk kiadott nyilatkozat szerint nincs is ilyen ügy, az érintett területen egyszerűen parkolójegy nélkül állnak olyan autók, melyek nem köthetőek az alkalmazáshoz. Ezek az ügyek már több hónappal ezelőtt történtek. Tegnap azonban több autó is parkolási engedély nélkül várakozott a területen. A városvezetés egyszerűen megoldhatná a gondokat, ha alkalmazná a parkolási szabályokat és megbüntetné vagy

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egy Hyundai az Opelek és Suzukik szintjén

vezess.hu :: Érdekes összevetést közölt nemrég az egyes országokban autót bérlő ügyfelek preferenciájáról a BeeRides. Míg hazánkban a Hyundai i20, az Opel Corsa, a Renault Mégane és a Suzuki Swift a legnépszerűbb bérautó a cég flottájában, Németországban a Ford Fiesta, a Hyundai i20, az Opel Astra és az Opel Corsa alkotja az élbolyt. Meglepő az igen csekély piaci részesedésű Hyundai i20 keresettsége. Mintegy 3500 hazai és 45 000 németországi bérautó kapóssága szolgált a statisztika alapjául. Autóbérlés: Budapesten 90 százalék Ferihegyé Az adatokat annak apropójából közölte a vállalat, hogy Németország meghatározó repterein is elindítja szolgáltatását. Berlinben és Frankfurt am Mainban már elérhető az ő autómegosztó rendszerük is és még idén lefedik a Franz Josef Strauß repteret, tehát München fő repterét. Budapest mellett eddig Düsseldorf és Dortmund légikikötőjében volt jelen a cég, amit a vállalkozás német befektetői indokoltak. Feriheggyel együtt a három legnagyobb forgalmú német repülőtér

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Már az Autobahnról is kitiltják a dízeleket Németországban

vezess.hu :: Miután egymás után tiltják be a német nagyvárosokban a dízelautók közlekedését, 2019 júliusától Gelsenkirchen és Essen városközpontjának bizonyos részeiben sem használhatjuk öreg dízeleinket. A döntést egy helyi bíróság mondta ki, ám Észak-Rajna-Vesztfália környezetvédelmi minisztériuma fellebbezni kíván a határozat ellen. Az ítélet ráadásul nem csak városi szakaszokra terjed ki, hanem az A40-es autópálya bizonyos szakaszaira is, amely a két város határában húzódik. Ez utóbbi módosítás komolyabban is érintheti a munkába járó embereket, hiszen a belvárosi tiltással ellentétben nem sok lehetőségük marad kerülni például a két város között ingázóknak. Korábban már hasonló szabályokat hoztak Mainzban, Stuttgartban, Aachenben, Frankfurtban és Berlinben, valamint a napokban csatlakozott Köln és Bonn is a dízelek szabályozásához.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Unokája újította fel a Fiat vezér összkerekes Pandáját

vezess.hu :: Három évtizeden át igazgatta a vállalatot Gianni Agnelli, a Fiat vezére, aki 2003-ban halt meg. Unokái közül kétség kívül Lapo Elkann neve bukkan fel többször, aki általában valamilyen botrány közepette kerül elő, korábban kokain túladagolás, prostitúció és kamu elrablás kapcsán is szóltak róla hírek. Természetesen ilyen hírnévvel a Fiat vezetésében nem vesz részt Agnelli unokája, de az autók iránti szeretet benne is erős. Cége, a Garage Italia Customs már több méregdrága autót alakított át egyedi igény szerint, most azonban egy különleges darabot hoztak rendbe. Ez a Fiat Panda 4X4 gyakran fordult meg a svájci St. Moritz havas útjain a volán mögött Gianni Agnellivel. Az ezüst Panda 4X4-est 1,1 literes motor hajtja 53 lóerővel és ahogyan a neve is mutatja, összkerék-hajtást pakoltak alá az olaszok. Ez tökéletesen alkalmas volt arra, hogy Agnelli olyan helyekre jusson el, ahová a nagyobb terepjárók már méretüknél fogva sem jutnának. A külsőhöz nem igazán nyúlt hozzá Lapo Elkann

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Elképesztő átalakítások készültek az új Corollából

vezess.hu :: Észak-Amerikában már megkezdődött, Európában pedig jövő tavasszal indul a Toyota Corolla legújabb, szám szerint 12. generációjának forgalmazása. A márka zászlóshajójának számító modellt nemrégiben mi is kipróbáltuk Spanyolországban. A Toyota nem bízott semmit a véletlenre az amerikai piacon, ezért felkértek néhány neves tuningműhelyt, hogy vegyék kezelésbe a japánok legújabb autóját. A képek magukért beszélnek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egy hétköznapi magyar gumis elmondja a tutit a téli abroncsokról

vezess.hu :: Egy hevesi fiatalember, Tóth Kristóf töltötte fel autós YouTube-csatornájára az alábbi videót, melyben saját tapasztalatait árulja el a téli gumikkal kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre.  Négy milliméter és tíz év Ahogy az a videóban is elhangzott, az ajánlások szerint tartós 7°C alatti hőmérséklet esetén nagyon erősen ajánlott a téli gumik felrakatása. A mai, korszerű gumiabroncsok a gyártók többé-kevésbé egyöntetű véleménye szerint tízéves korig érdemi állagromlás nélkül tűrik a különféle környezeti hatásokat, azonban tíz év után már gyors romlás tapasztalható a gumit alkotó keverék állagában, a gumi felkeményedik, hamarabb megcsúszik. Érdemes megjegyezni, hogy Európában általánosságban 4 mm profilmélységig számít téli guminak a téli gumi. Ha az abroncs felülete ez alá kopik, nyári gumiként még el lehet használni az abroncsot. Hazánkban jogszabályban előírt minimális profilmélység 1,6 mm téli gumik esetén.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Új őrület: versenyezz luxusterepjáróval!

vezess.hu :: Két éven belül SUV versenyszériát indítana a Lamborghini, és már el is készítették a tervezett versenyautó előtanulmányát: az Urus ST-X Concept a vázszerkezetbe integrált, FIA-homológ bukókeretet, tűzoltó berendezést, biztonsági üzemanyagtartályt kapott. Tömegét 25 százalékkal csökkentették, megemelték a hasmagasságát, a 650 lóerős motor hűtését nagyobb légbeömlő nyílásokkal optimalizálták. A matt Mantis-zöld fényezés mellett nyers szénszálas motorházfedél nyújt vadító megjelenést. Hatalmas szárny, hatszögletű versenykipufogók, valamint 21 colos, központi anyás keréktárcsák bonyolítják a képletet, és mivel a tervezett bajnokság félig aszfalton, félig terepen zajlik majd, az egyedi Pirelli abroncsokat vélhetően erre a kettős igénybevételre méretezik. A végleges versenyautó prototípusa egy év múlva ilyenkor mutatkozik be; a tervek szerint a szériaverzió közúton is használható lesz, így a résztvevők saját lábon érkezhetnek az Európában, illetve a Közel-Keleten megrendezendő versenyek

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Versenyautót faragtak a Lamborghini szabadidő-autójából

vezess.hu :: Minden idők egyik leggyorsabb szabadidő-autója a Lamborghini Urus, mely az olaszok első pályaműve a műfajban. Bár korábban már becsúszott nekik az LM002, de az eredetileg katonai célra tervezett jármű. Az Urus azonban a divatos SUV-k és a sportkocsik előnyeit kívánja ötvözni és ennek érdekében mindent megtettek az olaszok. A motorsport divíziójuk pedig meglátta a fantáziát a behemótban és versenyzésre készítették fel. A Squadra Corse által bemutatott tanulmányautó az Urus ST-X nevet kapta, ami nem sokat árul el a Verde Mantis nevű zöld árnyalatra fényezett gépről. Az FIA által jóváhagyott biztonsági berendezéseket kapta meg kezdve az acél bukócsővel az utastérben, valamint tűzoltó rendszer és FT3-as üzemanyag tartály került bele. Karbonból készítették a motorháztetőt és az orrán lévő hűtőnyílások is nagyobbak. Már csak annak okán is, hogy a jellegzetes rácsozást kidobták belőle, elvégre felesleges súly is. Átdolgozták a hátsó szárnyat és versenykipufogót kapott az autó. A 21 colos

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Vízen száguld a jövőbe ez a DeLorean

vezess.hu :: Ha van autó, amit szinte mindenki ismer, akkor az a DeLorean, melynek ugyan története is érdekes, de sokkal inkább a Vissza a jövőbe című filmekből ismeri a nagyközönség. A furcsa autót, ami a Dokit és McFly-t vitte szorgosan az évek között, sokan megszerették. Több formában is találkozhatunk a DeLoreannel a gyári állapottól egészen a tökéletes, filmes autóra hasonlító replikáig, de ilyennek még eddig senki nem állt elő. Ez a DeLorean ugyanis nem az úton, hanem a vízen száguld. Az alapokat az Universal Hovercraft UH-13PT adta, melyre nem egy eredeti autó került, hanem üvegszálból készült rá karosszéria, melyet úgy festettek le, hogy az a lehető leginkább passzoljon az igazi rozsdamentes acél karosszériára. Motorja egy 23 lóerős Briggs & Stratton Vanguard, mely nem tűnik soknak, de a könnyű testet akár 50 km/órás sebességgel is képes repíteni a vízen. A különleges légpárnást San Franciscóban árulják bő 12,8 millió forintnyi összegért.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egyedi vadászbombázó a Lamborghinitől

vezess.hu :: Extrém aerodinamikai megoldásokkal lép pályára a Lamborghini SC18, a márka sportrészlegének első custom építése. Az első légbevezetőket a Huracán GT3 EVO stílusában alakították ki, míg az oldalfal, illetve a hátsó kerékdobok, légterelők és beömlők a Huracán Super Trofeo EVO-t mintázzák. Az egészet méretes karbonszárny zárja le, amely három irányban, mechanikusan állítható, így bármilyen körülményekhez adaptálható. A motorházfedélen tizenkét légcserenyílást alakítottak ki, hogy a 6,5 literes, V12-as motor ne kapjon hőgutát. A maximális teljesítmény 770 LE (8500/percnél), a legnagyobb forgatónyomaték 720 Nm (6750/percnél). A váltó hétfokozatú, a kipufogó egyedi. Az autó tömegét ultrakönnyű anyagok, illetve új, szénszálas karosszéria alkalmazásával csökkentették, a szabad hasmagasság 109 mm. Az SC18 Grigio Daytona szürke fényezést kapott, amelyen átüt a nyers szénszálas karosszéria mintázata, a sportos hangulatot piros részletek erősítik. A karbonvázas üléseket pirossal varrott fekete

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Konnektoros hibriddel bővül a BMW 3-as széria

vezess.hu :: Elődjénél 50 százalékkal messzebb: akár 60 kilométerre eljuthat pusztán 12 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorainak energiájából a BMW 330e, a márka megújult középkategóriás plug-in hibrid szedánja. Az akkumulátor minimálisan rabol a csomagtartóból, annak hasznos kapacitása 375 liter. A négyhengeres benzinmotorra (184 LE) épülő hajtáslánc újdonsága az XtraBoost: a BMW-nél első ízben alkalmazott funkció átmenetileg 252 lóerőről 293 lóerőre emelt a hajtáslánc teljesítményét (magyarul: a villanymotor állandó teljesítménye 68 lóerős, de csúcsteljesítménye eléri a 109 lóerőt). Az XtraBoost bármikor használható, amikor csak egy cseppnyi töltés is van az akkuban. Az üzemanyag-fogyasztás 10 százalékkal csökkent: ideális körülmények között 1,7 literes átlagot fut az autó. A 420 Nm rendszernyomatékkal 6,0 másodpercig tart a 0-100-as gyorsítás, a végsebesség 230 km/óra. Tisztán elektromos üzemben 140 km/órára képes az autó, szemben az eddigi 120 km/órával, de ha maradunk hibrid üzemben, akkor

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ez van dízel helyett a Hondánál

vezess.hu :: google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Letarolta egy busz felét a kukásautó a Keletinél

vezess.hu :: A történtekkel kapcsolatban a BKK későbbre ígért tájékoztatást. Az Origo kereste a rendőröket is, egyelőre nem válaszoltak.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Figyelem, több órára lezárják az M86-ost

vezess.hu :: A Szombathely felé tartók a szelestei csomópontnál hajthatnak le a gyorsforgalmi útról a 86-os főútra, majd a váti felhajtón térhetnek vissza az M86-osra. A Győr felé haladók a gyakorlat idején csak a külső sávot használhatják, ahol 70 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben. A gyakorlat során a katasztrófavédelem szakemberei az autóutat középen elválasztó szalagkorlátot az úgynevezett üzemi átjáróban részlegesen elbontják, a gyakorlat végén pedig helyreállítják.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Mégsem kap izmos hibridet a Corolla szedán

vezess.hu :: A ferdehátú márciusi premierje, majd a kombi szeptemberi debütálása után megérkezett a Corolla szedán, így teljes a 12. generációs modellcsalád. A szedán az elsőkerék-hajtású TNGA GA-C padlólemezre épül, mint fivérei, 2,7 méteres tengelytávján a kombival osztozik (a ferdehátú rövidebb). Minden kivitel többlengőkaros felfüggesztést kap, a tömegközéppont mélyebb, mint az elődmodellé, a karosszéria merevebb. A dizájnerek elegánsabb orr- és farkialakítással ruházták fel a limuzint. A kerékív lépcsőzetes kialakítása, az előreugró alsó hűtőmaszk felett keskeny, háromdimenziós krómrács feszül, érintve a sarkokon átnyúló lámpatesteket. Hátul fordított trapéz formájú csomagtérfedelet fognak hátra az egyedi lámpák. Elöl és hátul egyaránt LED-es fénysávok rajzolnak mintát a sötétbe. Gazdag technológiai tartalmat vonultat fel az autó, a vezeték nélküli telefontöltőtől a 8 colos érintőképernyőig. A műszerfalon 7 colos monitoron jelennek meg az adatok, a head-up display 10 colos. Kétféle motorral

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Vissza a jövőnkbe (x)

vezess.hu :: 2018 áprilisában a Tungsram magyarországi központú, innovatív, globális márkaként tért vissza a piacra, miután a GE Lighting bejelentette, hogy eladja európai, közel-keleti, afrikai és törökországi üzletágát, valamint a globális autólámpa-ágazatát a GE egy korábbi felső vezetője, Jörg Bauer irányította cégnek. Így került a Tungsram Csoport tulajdonába a Tungsram Operations Kft., a GE Lighting magyarországi egységeivel, vagyonával és szerződéseivel együtt. A csoport jórészt a működést korábban is irányító, tapasztalt vezetőséggel folytatta a munkát. A központ az 1901 óta ismert budapesti, Váci út 77. szám alatti gyártelep és irodaház maradt, emellett Hajdúböszörményben, Kisvárdán, Nagykanizsán és Zalaegerszegen működnek a vállalat telephelyei. A cél az, hogy - a hagyományok szellemében - a Tungsram a negyedik ipari forradalomban is a világ vezető technológiai vállalataként diktálja a trendeket nem csak a világítástechnikában, hanem akár a mesterségesintelligencia-fejlesztés vagy a mobil

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Háznak csapódott egy kamion Albertirsán

vezess.hu :: Háznak csapódott egy kamion Albertirsán, a Somogyi Béla utcában. Rakománya az úttestre borult. Szemtanúk szerint a nyerges vontató előzőleg egy parkoló autónak is nekiütközött. A műszaki mentést végző ceglédi hivatásos tűzoltók emelték ki a járműből a kamion vezetőjét, akit a mentők kórházba szállítanak. A ház lakói nem sérültek meg. Az ütközés következtében megrongálódott két gázcsonk, szivárog a gáz, ezért a helyszín körül ötven méteres sugarú körben védőzónát jelöltek ki. Az érintett útszakaszt lezárták a forgalom elől.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Lángok csaptak fel a Hősök terén

vezess.hu :: Tűz keletkezett egy személygépkocsi motorterében, Budapest VI. kerületében, a Hősök tere és az Andrássy út kereszteződésében. A lángok oltását még a fővárosi hivatásos tűzoltók kiérkezés előtt megkezdték, majd a helyszínre riasztott raj fejezte be. Az első hírek szerint senki sem sérült meg a tűzeset során.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



A Škoda fogja gyártani a Passatot?

vezess.hu :: Jelenleg Németországban, Emdenben készül a Passat, az Arteonnal közös gyártósoron. A német Handelsblatt viszont úgy tudja, hamarosan átköltözhet a modell Kvasiny-ba,hogy a Škoda Superb oldalán gyártsák. A Passat bevezetésével a csehországi gyár eléri maximális kapacitását, és mivel ezzel kimerültek a Škoda lehetőségei (egy másik helyi gyára már most is fullon üzemel), úgy tudjuk, hamarosan egy harmadik gyártóüzemet kezdenek építeni, bár erről még nem született döntés. Ez a gyár viszont nem feltétlenül Csehországban lesz, inkább a Balkánon. Emdenben 2022-től villanyautókat fognak gyártani.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Újabb rekord a Zöld Pokolban

vezess.hu :: 7 perc 25,41 másodperc: ez az új nürburgringi csúcs a négyszemélyes autók körében. Az elkövető a Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, mármint négyajtós kivitelben. A csúcsot teljesen szériakivitelű autóval döntötték meg, a volánnál az AMG egyik fejlesztőmérnöke, Demian Schaffert foglalt helyet – persze, mert régen autóversenyző volt. A 639 lóerős szedán összkerékhajtással, aktív hátsókerék-kormányzással, elektronikus vezérlésű hátsó differenciálzárral rendelkezik,opcióként Michelin Pilot Sport Cup2 abroncsokkal is rendelhető.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Befejelte a szélvédőt a zombiként mobilozó kerékpáros

vezess.hu :: Egyszerűen nem vette észre az előtte álló autót, nekitekert, és befejelte a szélvédőt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Óriásdrónt fejleszt a Hyundai

vezess.hu :: Kettőről háromdimenziós közlekedésre váltana a Hyundai, és ennek érdekében stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Top Flight nevű céggel. Utóbbiak saját fejlesztésű áramfejlesztős/villanymotoros drónja akár két órán át képes repülni, nem kevesebb mint 4 kg terhet cipelve. Ezzel ugyan aligha fog légitaxi szolgáltatást nyitni a Hyundai, viszont a szuperdrón vezérlésénél is használt légiközlekedési logisztikai, illetve térképezési technológiák érdekesek lehetnek a koreai konszern számára, amely autógyártói mivoltán túllépve a mobilitás legkülönfélébb aspektusaiba igyekszik beleásni magát.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


6 indok, amiért büntetés suzukisnak lenni

vezess.hu :: 1. Unatkozol. Amíg mások szerelik az olasz, francia, német autóikat otthon, addig neked csak az olvasás, tévézés, netezés jut. Maximum megnézed az olajszintet, csak úgy, passzióból. 2. Nem tudsz pontokat gyűjteni a benzinkúton. Míg mások már szaladnak haza a Bosch szerszámkészlettel, meg a finomacélból készült japán szeletelőkéssel, te még mindig csak két pontot szedtél össze a negyvenkettőből. Négyliteres fogyasztással nehezen megy az ilyesmi, mire összekaparod a grillre, már a téli csomag aktuális. 3. Egyszerűen nem bírsz összeszedni egy nyomorult gyorshajtásos büntetést az autópályán, mert a 130 km/óra már a határok feszegetése egy ezres Swifttel. Bezzeg a többiek, még vagánykodni is tudnak a Facebookon a képekkel, amit a traffipax készített róluk. Neked ez is kimarad. 4. Nincs meg az alkatrészkutatás öröme. Motor egyben? Amennyit akarsz! Komplett, elbontható autó? Csak vigyed már! Itthon szinte bármelyik típushoz hegyekben állnak az alkatrészek (na jó, van, ami hiánycikk)

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Kevesebb új autót adtak el Európában

vezess.hu :: Az európai autógyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, az ACEA azt közölte, hogy októberben éves összehasonlításban 7,3 százalékkal, 1 millió 83 ezer 612-re csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. Októberben csupán négy országban nőttek az éves szintű eladások, Litvániában (+20,9 százalék), Görögországban (+13 százalék), Horvátországban (+10,4 százalék) és Magyarországon (+5,4 százalék). A legnagyobb, 32,9 százalékos visszaesést Romániában mérték októberben, de 28,1 százalékkal estek az eladások Svédországban és 20,3 százalékkal Ausztriában. Magyarországon októberben 10 923 új autót értékesítettek. Az októberi csökkenés az új emisszió-mérési eljárás, a WLTP bevezetésének tulajdonítható. Szeptember elsejétől már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten áteső új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban. Az intézkedés miatt

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Elesett az M0-s, több helyen áll a sor

vezess.hu :: Az M1-es autópálya felé 30-40 perccel nő meg a menetidő. Az M5-ös felé is 15-20 perccel hosszabb menetidővel kell számolni. Az M0-s autóúton a Megyeri híd felé, a 67-es km-nél az M3-as autópályára lehajtó ág előtt egy motoros az előtte lévő személyautónak ütközött. A külső sávot lezárták. Az arra közlekedők torlódásra és jelentős menetidő-növekedésre számíthatnak.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Eszelősen néz ki a világ első 3D nyomtatott titán felnije

vezess.hu :: Pár éve a 3D nyomtatás még cseppet sem volt filléres móka, mára azonban eljutottunk oda, hogy egyre elérhetőbb közelségbe került a technológia, melyet már néhány kisebb vállalkozás is használ. Sőt, valakiknek már a háztartás része a mikrosütő és a turmixgéphez hasonlóan. A technológia nagyot fejlődött így olyan elemeket is rá mernek bízni, mint az autók felnije, mely komoly terhet visel és rengeteg hatásnak van kitéve. A HRE Performance Wheels elkészítette a világ első 3D nyomtatott felnijét szénszálból és titánból. Az eredményt McLaren P1-esen mutatták meg: A mintázata egészen különleges, melyet korábban csak kézzel tudtak volna elkészíteni, úgy sem könnyen. A GE fejlesztette ki azt az elektonsugaras olvasztásos technikát, mellyel sikerült meglakotni ezt a bonyolult formát. Lényege, hogy fémporból, jelen esetben titánszemcsékből összeolvasztva szilárd anyagot állít elő. További előnye, hogy roppant könnyű, hiszen kevesebb anyagból állítja elő a felnit, továbbá festést vagy egyéb

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egyedülálló új Mercedes-szalont adtak át itthon

vezess.hu :: Az új létesítményben a bemutatótermek mellett exkluzív rendezvénytér, szervizműhely, raktárak, valamint karosszéria- és fényezőműhely is helyet kapott. A földszinten kaptak helyet a Mercedes-Benz modellek, míg az emeleten, külön exkluzív helyen láthatók az AMG-k. Van külön rész a Maybach-vevőknek szánt modellek értékesítésére is. Ott jártunkkor már állt a szalonban a vadiúj B-osztályból is egy darab, és az AMG GT C és AMG GT R mellett megtekinthető az új AMG GT négyajtós kupé is. Izgalmas részlet, hogy az ügyfelek hang alapján is választhatnak modellt, anélkül, hogy be kellene indítani a szalonban lévő kocsikat. A márkakereskedésbe betérő ügyfeleket nem értékesítők fogadják, hanem olyan specialisták, akik szintén mindent tudnak az autókról, ők kísérik az ügyfelet. Ha nyilvánvalóvá válik a vásárlási szándék, akkor segít az értékesítő, aki nem egy, a szalonban elhelyezett íróasztalnál ül, hanem a háttérben dolgozik.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Már nem a Toyota gyártja a legmegbízhatóbb autókat…

vezess.hu :: A hét elején elárultuk, mely autómárkák végeztek a Consumer Reports megbízhatósági rangsorának a végén. Most ideje sorra venni az élbolyt. A felmérésben egy-tizennyolc éves autókról nyilatkoztak gazdáik, tizenhét kategóriában értékelve azok megbízhatóságát. Tavaly még a Toyota állt a sor élén, most helyet cserélt testvérmárkájával, a Lexus-szal. Meglehetősen unalmas ez a csiki-csuki: hatodik éve osztoznak az első két helyen, előtte pedig testvérmárkájuk, az azóta megszűnt Scion vezette a felsorolást. A harmadiktól a hatodik helyig négy ázsiai gyártó: a Mazda, a Subaru, a Kia és az Infiniti áll. Ezzel le is tudtuk az átlagnál megbízhatóbb márkák csoportját. Utána, az átlagosok élén lépnek be a képbe az európaiak: az Audi, a BMW és a Mini; a tízes listát a Hyundai zárja. Porsche, Genesis, Acura és Nissan – így jutunk el addig a tizenötös sereghajtó listáig, amit már ismerünk. Alább a teljes 29 tagú mezőnyt egyben mutatjuk meg.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Már tesztelik az Aston Martin terepjáróját

vezess.hu :: Megkezdődtek az Aston Martin DBX prototípusának közúti tesztjei, bár a jelek szerint az aszfalttól távol próbálgatják a technikát a pilóták: a nemrég lezajlott Wales-rali egyik szakaszán, sárban, fák között készültek el a mellékelt fényképek. Az erősen álcázott autó formavilágáról nehéz véleményt mondani, bízunk benne, hogy az aerodinamikai szempontból hatékonynak tűnő, de rém csúnya kacsafarok optimalizált formában kerül sorozatgyártásba. Az bizonyos, hogy egészen máshogy néz ki, mint az eredeti tanulmányautó. Az Aston Martin DBX-ről 2019 őszén rántják le a leplet, gyártását pedig abban az üzemben fogják megkezdeni, ahol később a Lagonda almárka elektromos luxusautóit fogják készíteni.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Káosz az M1-esen, több kilométeres a dugó

vezess.hu :: Aki teheti, a 27-es zsámbéki kijáratnál hajtson le az 1-es főút irányába. Rossz hír, hogy jelenleg nem lehet se fel-, se lehajtani a bicskei csomópontban, ezért leghamarabb Óbaroknál, a 43-as km-nél tudnak visszatérni az autópályára. A lébényi szakaszon, az országhatár felé, a 168-as km-nél burkolati jeleket festenek, ezért a Hegyeshalom-kelet csomópontnál nem tudják elhagyni az autópályát. Kerülni a Hegyeshalom-nyugat csomóponton keresztül lehet.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Visszatérnek a drót-terepjárók

vezess.hu :: Harmadszor találkozhatunk drótból hajtogatott, életnagyságú Evoque szobrokkal: először 2011-ben, az eredeti Evoque világpremierjét megelőzően nyúlt ehhez a szokatlan, látványos eszközhöz a Land Rover. Másodszor 2015-ben, az Evoque kabrió bevezetésének előkészítésében vettek részt a fémsziluettek, most pedig az új generációs Evoque ismétli meg elődjei gegjét. A színes szobrokat ugyanaz a csapat kivitelezte, akik magát az autót is tervezte. Bár a kerekeknél (részben nyilván tudatosan, részben technológiai okokból) kissé vázlatos a megjelenítés, annyi már most látszik, hogy az új Evoque nem szakít elődjének emblematikus formavilágával, megőrzi az ejtett tetővonal és az emelkedő övvonal nem túl praktikus, de nagyon látványos párosát. Az életnagyságú szobrokat London különböző frekventált pontjain állították ki; a modell világpremierjére november 22-én, csütörtökön este kerül sor.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ezeket a kártyákat jó, ha az autódban tartod

vezess.hu :: Jogosítvány Ha vezetsz, akkor alap, hogy legyen vezetői engedélyed, amely igazolja, hogy alkalmas és jogosult vagy a gépjármű vezetésére. Nem véletlen a két szó, hiszen egészségügyi megfelelésre is szükség van a KRESZ-vizsga mellé, amelyben szerepel egyébként elméleti, egészségügyi, műszaki és gyakorlati vizsgarész is. A jogosítványt időnként meg kell hosszabbítani, amely előtt kötelező orvosi vizsgálat szükséges. Érdemes figyelni rá, hogy az okmány általános érvényessége nem azonos az egészségügyi érvényességgel. A különböző típusú járművek vezetéséhez külön-külön vizsga szükségeltetik. A legtöbben B kategóriás jogsival rendelkeznek, amellyel 3500 kg-ot meg nem haladó össztömegű kocsi (illetve szerelvény) vezethető, amely a vezetőn kívül legfeljebb nyolc utas szállítására alkalmas. Teherautókra, buszokra más engedély kell. Sok országban használható a magyar formátumú plasztikkártya, de vannak államok, ahová nemzetközi jogosítvány kiváltása szükséges, ez utóbbi még papír alapú és a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Jön a Toyota Corolla szedán

vezess.hu :: A ferdehátú márciusi premierje és a kombi szeptemberi bemutatkozása után november derekán érkezik a Corolla Sedan. Egyelőre nem tudni, melyik karosszériaváltozat adja az alapját (az ötajtós tengelytávja 264 centi, a kombi 270), de az biztos, hogy nem a sportosságra, sokkal inkább az eleganciára feküdtek rá a fejlesztésnél, így mi az utóbbira tippelünk. A jelentős százalékban flottavásárlóknak szánt limuzin gazdag felszereltséget ígér, motorikusan alighanem a Corolla-család teljes választéka rendelkezésre áll majd, bár pont a céges vásárlók miatt érdekes alternatíva volna egy kizárólag hibrid hajtásláncokkal kapható szedán. Világszerte döglődnek a szedánok, a lépcsőshátú Corolla azonban megőrizte pozícióját a Toyota kínálatában: az előző generációs modellből 2018. első félévében több mint 29 ezer darabot adtak el Európában, míg Aurisból (kombi és ötajtós) majdnem 66 ezret – nem rossz arány ez, különösen annak fényében, hogy a Corolla nem volt elérhető hibrid hajtáslánccal. A Toyota

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Kistestvért kap a BMW M3

vezess.hu :: M Sport differenciálművel, ültetett, adaptív futóművel, fékrendszerrel és kipufogóval, a hátsókerék-hajtást preferáló összkerékhajtással, valamint változó áttételű sport kormányművel lép színre a BMW 3-as modellcsalád újdonsága, az M3 alá besoroló M340i xDrive.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Sétálóutcába hajtott, szándékosan gázolt egy autós

vezess.hu :: Az ellene felhozott összes vádpontban bűnösnek találta azt a 28 éves férfit a Melbourne-i esküdtszék, aki 2017 januárjában egy lopott autóval behajtott a város egyik sétálóutcájába, és ott 33 embert elgázolt. Áldozatai közül hatan életüket vesztették, a legidősebb 33 éves volt, a legfiatalabb mindössze 3 hónapos. A férfi nem tagadta a gázolás tényét, de nem tartja magát bűnösnek: állítása szerint kábítószer hatása alatt állt, és engedélyt kapott istentől, hogy embereket gázoljon el. A férfit kisebb kihágások miatt korábbról ismerte a rendőrség; rendszeres kábítószer-fogyasztó volt. A bíróság 2019 januárjában hoz ítéletet.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ezeket az autókat érdemes behozni

vezess.hu :: Félmillió autós véleménye alapján állította össze megbízhatósági ranglistáját az észak-amerikai Consumer Reports. A legkevésbé megbízható márkákat már összegeztük, most azt nézzük meg, melyek azok a típusok, amelyekkel a legkevesebb probléma akadt az elmúlt 12 hónap során. A tizedik helyről indulunk, és visszafelé haladva jutunk el az abszolút legmegbízhatóbb modellig.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Vérfagyasztó videó a 84-esen történt karambolról

vezess.hu :: A német rendszámú BMW vezetője elaludt a volánnál, az autója nagy sebességgel tért át a szemközti sávba - írta a 112press. A Renault kisbusz vezetője bravúrosan kerülte el a frontális ütközést, a mögötte érkező Volkswagen vezetőjének viszont már esélye sem volt félrehúzódni az irányítatlanul haladó gépkocsi elől. Egy ijedt kiáltást követően a fedélzeti kamerás Renault kisbusz vezetője a padka széléig kormányozta utánfutós járművét, majd azonnal visszatért a 84-es számú főútra, miután a BMW mind a négy kerekével áttért az ő sávjukba. A kisbusz utasainak reakcióiból kiderül, tisztában voltak azzal, hogy életveszélyben voltak. Elsőként arra gondoltak, hogy a BMW vezetője rosszul lett a volánnál, a sofőr pedig tényszerűen megállapította, hogy a szembejövő eltalálta az utánfutójukat. Ezután mindannyian kiszálltak, hogy megnézzék, mi történt. Ekkor szembesültek azzal, hogy a BMW frontálisan ütközött a mögöttük haladó Volkswagennel. A BMW német

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szerdán nem lehet lehajtani az M1-esről Bicskénél

vezess.hu :: November 14-én, szerdán 8 óra és 14 óra között átépítik a forgalomterelést. A munkálatok idején a bicskei csomópontban a Budapest irányából Győr felé haladók nem tudnak lehajtani. Ez idő alatt az óbaroki pihenőhely rejtett csomópontját tudják használni a közlekedők. A terelőútvonalat sárga útirány táblák fogják jelölni.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Nissan Qashqai: a továbbfejlesztett prémium crossover (X)

vezess.hu :: A Nissan Qashqai, Európa legnagyobb darabszámban eladott városi crossovere, jelentős fejlesztéseken esett át, melyek tovább erősítik prémium státuszát. Mint minden Nissan jármű esetében, itt is minden frissítés az ügyfelekre és az ő visszajelzéseikre koncentrál – függetlenül attól, hogy apróbb módosításról vagy mindenre kiterjedő átdolgozásról van szó. Már 2007-es bemutatásakor is valódi úttörőnek számított a Qashqai, és azóta is magabiztos vezethetőségéről ismert. Számos, a felszín alatt megbúvó fejlesztés gondoskodik arról, hogy a Qashqai kimagasló kezelhetősége még magasabb szintre léphessen. A legszembetűnőbb változások az új Qashqai külső megjelenésén láthatóak. A Qashqai elejét teljesen átdolgozták, minden változat új, integrált első lökhárítót kapott. Az átdolgozott orr-rész középpontjában a Nissan ikonikus V-motion hűtőrácsának legújabb változata áll, mely a megújult Nissan márkajelvényt öleli körül. Megújult a LED-es nappali világítás is, mely a lámpatest felső részén

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Olcsó elektromos crossover a VW-től

vezess.hu :: Egyenesen nekiugrana a Tesla torkának a Volkswagen: a Bloomberg hírügynökség úgy tudja, 18 ezer eurós, azaz 5,7 millió forintos elektromos szabadidőjárműben gondolkodik a gyártó. Az új VW I.D. család belépő modellje alaposan alávágna a Teslának. Az évente akár 200 ezer példányban gyártandó új kis méretű crossover Németországban, a VW emdeni gyárában készülhet, ott, ahol jelenleg a Passat, írja a Bloomberg meg nem nevezett belső forrásokra hivatkozva. A VW igazgató tanácsa hivatalosan még nem hagyta jóvá a projektet. Ha aláírják, és kezdődhet a munka, már 2020 után nem sokkal megjelenhet a piacon az újdonság. A VW nem kommentálta a lapértesülést. A tavaly bemutatott I.D. Crozz terepjáró-tanulmány (képeinken) igazán csábító lehetőség volna, ám túlságosan nagy (4,6 m), erős (306 LE) és fejlett (500 km hatótávolság) ahhoz, hogy beleférjen a büdzsébe.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Tesla lenyomta a BMW-t

vezess.hu :: Daimler, Toyota és Volkswagen: jelenleg ennek a három autógyártónak a legmagasabb a piaci tőkeértéke, írja a német Automobilwoche. A sort egészen mostanáig a BMW folytatta, a Tesla azonban beelőzött: az amerikai villanyautó-márka 60 milliárd dollárra kúszott fel, míg a BMW szeptember végével 55 milliárdra esett vissza. Igazi Dávid és Góliát történetről van szó, amelyben egyébként Góliát maga sem olyan rettentően hatalmas: a német gyártó évente kétmillió autót ad el világszerte, Elon Musk cége 360 ezret. Ugyanakkor a Model 3 nagyon bejött, jelenleg a legkeresettebb villanyautó a világon, írja az Electrec nevű villanyautós fórum.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Jön az összkerekes Toyota Prius?

vezess.hu :: Akinek eddig összkerékhajtású hibridre volt szüksége, választhatott szabadidőjárművet, vagy elvihette a BMW Active Tourer hibrid verzióját: a szokásos ferdehátúak, szedánok körében nem igazán volt keletje a négy hajtott kerekű hibrideknek, pláne nem a tömegpiacon. Pedig létezik ilyen autó: a negyedik generációs Toyota Prius, amely az első pillanattól fogva elérhető összkerékhajtással – kár, hogy csak Japánban. Az autó hátul villanymotort kapott, mint a RAV4 vagy az összes Lexus-SUV, ami jó, mert minimális a tömege, ebből eredően a modell többletfogyasztása, helyigénye meg szinte nulla, így nem csökken tovább a csomagtartó mérete. A jelek szerint ezt a modellt hamarosan bevezetheti az USA-ban a Toyota: erre a 2019-es modell hivatalos gyári beharangozója alapján következtethetünk, amely mély hóban csapató Prius képét kíséri egy négy évszakos gépkocsi ígéretével. Konkrétum? Persze, hogy nem, de túl sok részlet stimmel ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk a lehetőséget.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Kabrió, amivel nem a napsütést kell élvezni

vezess.hu :: A Jaguar motorsporthagyományai között egészen rövid fejezet jutott a ralisportnak, de azért ott van az: pontosan 70 éve, 1948-ban jelent meg a Jaguar XK 120, és mivel akkoriban nem léteztek még célszerszámok, nemcsak pályán, de ralikon is rajthoz álltak a roadsterrel. Az 1950-es évek elején egy bizonyos Ian Appleyard ért el komoly sikereket Európában, és ha rali-nagyhatalom nem is vált a márkából, ahhoz elég a múltja, hogy most megünnepeljék. Erre a célra két egyforma, de egyedi F-Type kabriót építettek át raliautónak. Bukókeret, versenyülés, hatpontos versenyöv került bele, a futóművet és a fékeket megerősítették, a motorházfedél belépő élére pedig kiegészítő reflektorokat rögzítettek. Négydugattyús első és hátsó nyergek, állítható, kézi gyártású lengéscsillapítók és puha rugók kerültek az autó alá, a kerekek és abroncsok is versenyspecifikáció szerintiek, a kéziféket hidraulikus egységre cserélték, hiszen itt nem az autó rögzítése a feladata. Az F-TYPE Chequered Flag Limited

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook