vezess.hu



Hármas karambol az M0-áson, lezárták az utat

vezess.hu :: Egy kamion és két személyautó ütközött össze az M0-s autóút 61-es kilométerszelvényénél, a Megyeri híd felé vezető irányban, a XVI. kerület térségében. A fővárosi hivatásos tűzoltók a helyszínelést követően a nagy mennyiségű törmelék eltávolításában nyújtanak majd segítséget. Az érintett útszakaszt lezárták.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Tizenkét perces olasz orgia

vezess.hu :: Ha elolvasnád a tudnivalókat, kattints ide.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nem épített még ilyen agresszív autót a Ferrari

vezess.hu :: Egy neves gyűjtő, a márka szakértő ismerője rendelte meg a Ferraritól azt a P80/C prototípust, amelyet most mutattak be a nagyközönségnek. Az autó formaterve két legendás modell: a 330 P3/P4, illetve az 1966-os Dino 206 S örökségének tekinthető – a kerékdobok ívelése, az orr lekerekített idomai mind a márka hőskorát idézik, ugyanakkor a hatalmas diffúzor egyértelműen XXI. századi stíluselem. A lámpák látszólag hiánya (valójában a légbevezető nyílásnak tűnő résben lapulnak a fényforrások) elárulja: a P80/C versenypályára készült. Arról viszont semmi nem árulkodik, hogy mi adta hozzá a műszaki alapot: az utcai 488 GTB modellnél 50 mm-rel nagyobb tengelytávú 488 GT3 versenyautó volt a donor. Szintén a GT3 hozta magával azokat az aerodinamikai tanulságokat, amelyeknek köszönhetően mintegy 5 százalékkal javult a modell légellenállása. Az utastér gyakorlatilag nem változott a GT3-hoz képest. Különleges elem a tető mögött elhelyezett, állítható légterelő; ennek profilját a Ferrari 2017-es

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Kezdődik a káosz: egyirányúsítják a Pasaréti utat

vezess.hu :: A felújítás első ütemében egyirányúsítják a Pasaréti utat a Pasaréti tér felé az említett szakaszon. Az ideiglenes forgalmi rend várhatóan két hónap múlva módosul újra. A teljes felújítás előreláthatóan őszre készül el. A Gábor Áron utcáról a Szilágyi Erzsébet fasorra nem lehet majd balra kanyarodni, csak a közösségi közlekedés járműveinek. Ezért aki a Szilágyi Erzsébet fasor felé tart, a Pasaréti út-Gábor Áron utca-Torockó utca-Nagyajtai utca útvonalon tudja azt elérni. A Rákospalota felé tartó 5-ös busz útvonala módosul: a Pasaréti út-Gábor Áron utca-Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon halad majd. A járatra a 91-es busz érintett megállóiban lehet felszállni.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Rájössz, mi ez a rém rusnya prototípus?

vezess.hu :: Mintha egy lelkes apuka épített volna a mosógép kartondobozából autót a kisfiának, pont úgy néz ki az a közúton tesztelt prototípus, amelyet a Mag-X autós folyóirat munkatársa fotózott le valahol Japánban. Ha közelebbről megnézzük, könnyen felismerhető az autó: a kilincsek, a fényszórók és a tükrök elárulják, hogy egy Lexus ES vonul az úton. Más kérdés, hogy túlságosan rövid a fara, mintha levágtak volna egy darabot a csomagtartójából, és a hátsó oldalajtó is rövidebbnek tűnik. Ezek után nagy kérdés, hogy mi lehet ez az öszvér – a japán újságírók szerint a Lexus első tisztán elektromos szedánjának prototípusát tesztelik. Ezt alátámasztani látszik a hűtőmaszkra ragasztott furcsa, sárga fólia (mármint ha nem légáteresztő; ha az, akkor akár belső égésű motor is lehet a kocsiban.) A másik elképzelés, hogy nem villanyautót látunk, hanem a következő generációs Lexus IS szedánt. Hogy miért helyezik az ES alapjaira? Mert az modern, könnyű és merev padlólemez. Igaz, elsőkerék-hajtású, az IS

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Újabb Zagato-csodát épít az Aston Martin

vezess.hu :: Hatvan éve dolgozik együtt újra és újra az Aston Martin és a Zagato. Ennek, no meg az utóbbi századik születésnapjának a tiszteletére 19 darabos szériában egy különleges sportautót építenek. Az Aston Martin DBS GT Zagato a közelmúltban bemutatott DBS Superleggerára, minden idők legbrutálisabb közúti Aston Martin modelljére épül. Legfontosabb megkülönböztető stílusjegye a dupla buboréktető, amely a szélvédő felső élétől egészen a farig húzódik: a tervezők feleslegesnek ítélték a hátsó szélvédőt. Nem csak a tető idézi a klasszikus Zagato munkákat; a lendületes ívek és domborulatok, az izmos kerékdobok, a speciális fényszórók és keréktárcsák, továbbá az egyedi hűtőmaszk mind az egykori DB4 GT Zagato klasszikus stílusát idézik – a hasonlóság több mint tudatos, az alkotók a legendás szépségű sportautó méltó utódját igyekeztek megalkotni. Az Aston Martin DBS GT Zagato önmagában nem megvásárolható, kizárólag a versenypályára szánt retromodellel, az ötvenes évekbeli eredeti DB4 tervrajzait

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Illegális gyorsulási versenyt kapcsoltak le a rendőrök Tatabányán

vezess.hu :: A rendőrök 2019. március 23-án Tatabánya területén végeztek sebesség-ellenőrzést. Az esti órákban két személygépkocsi állt egy tilos jelzést adó jelzőlámpánál, az Összekötő úton. A szabad jelzésénél a járművezetők egymással versenyezve gyorsultak, így az egyik vezető 120 km/órával, míg a másik 111 km/órával haladt lakott területen belül. A rendőrök igazoltatták a két sofőrt és velük szemben bírságot szabtak ki, továbbá 8, illetve 6 büntetőpontot is kiszabtak.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Komoly átépítés indul az M0-M5 csomópontban

vezess.hu :: Az építkezés után az M0-s autóút déli szektora felől érkezők nem egy, hanem két sávon hajthatnak ki az M5-ös autópálya Szeged felé vezető csomóponti ágára, illetve szintén két sávon lehet majd kihajtani az M5-ös autópályáról Szeged felől az M0-s autóút felé. Az autósok jelenleg és a beavatkozás után majd így közlekedhetnek a kérdéses csomópontban: Az új forgalmi rend kialakítása miatt március 26-28. között az M5-ös autópályáról Szeged felől, a 23-as kilométerszelvénynél nem lehet kihajtani az M0-s autóút felé. A lezárt csomópontnál időszakosan sávzárásra is számítani kell. A lezárás idején erre közlekedhetnek az autósok: az M1-es autópálya felé közlekedők az M0-s autóút déli szektorát a lezárásnál tovább haladva az M51-es autóúton keresztül érhetik el. A Liszt Ferenc repülőtér, az M3-as autópálya, illetve a Gyál felé tartók szintén a lezárt csomópontnál tovább haladva az M51-es autóúton keresztül érhetik el az M0-s autóút repülőtér felé vezető oldalát. A személygépkocsival közlekedők

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nagy változás jön az autókölcsönzésben

vezess.hu :: Mint közölték, mostanáig az érintett vállalatok nem hajtották végre teljes mértékben néhány kötelezettségvállalásukat arra vonatkozóan, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok szerint teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek. A közzétett értékelés megállapította, hogy az Enterprise és a Sixt végezetül minden szükséges változtatást végrehajtott. Az Avis vállalta, hogy a hátralévő változtatásokat májusig elvégzi. A Europcar - amelynek már a Goldcar is része - a fennmaradó módosításokat júniusig fogja végrehajtani. A Hertz pedig elkötelezte magát amellett, hogy az összes szükséges változtatást legkésőbb 2020 első negyedévéig meg fogja valósítani. A vállalatok vállalták, hogy minden díjat feltüntetnek a teljes foglalási árban. E díjnak minden további költséget tartalmaznia kell, beleértve bizonyos üzemanyagdíjakat, repülőtéri díjakat, az úgynevezett fiatal járművezető pótdíját, vagy az egyirányú autóbérlés díját, ha a visszavitel helye eltér a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Pert nyert a dizájnját másoló kínai autógyár ellen a Range Rover

vezess.hu :: Precedens értékű lehet az a győzelem, amelyet a Jaguar Land Rover (JLR) a Landwind X7 gyártója, a Jiangling Motor Corporation ellen ért el egy kínai bíróságon. A JLR azért perelte be a Jiangling Motort, mert a Landwind X7 szabadidőjármű több részletében rendkívüli módon emlékeztet a Range Rover Evoque prémium crossoverre. A bíróság öt dizájnelem esetében bizonyíthatónak találta a közvetlen másolás vádját, és megállapította, hogy a két jármű közötti hasonlóság alkalmas volt a vásárlók megtévesztésére. A pekingi bíróság kimondta, hogy a Landwind X7 értékesítését és gyártását haladéktalanul fel kell függeszteni. Emellett kártérítésre is számot tarthat a JLR. Örülünk a pekingi bíróság döntésének. Ez még inkább megerősíti azon szándékunkat, hogy beruházásokat végezzünk Kínában. A szerzői jog megfelelő védelmének ezen bizonyítéka egyértelműen jelzi, hogy Kínában megfelelő védelmet élvez a formaterv és az innováció, továbbá megfelelő védelmet élveznek a vásárlók jogai is. – nyilatkozta a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Erről tudnod kell, ha az M1-esen autózol

vezess.hu :: A Vezessen a múlt héten megjelent egy cikk, amely szerint könnyen büntetésbe szaladhatnak az autósok a Tatabánya-Óváros csomópont felújítása miatt az M1-esen. A NÚSZ Zrt. azóta korrigált, lezárt lehajtó esetén tovább lehet menni. A társaság elnézést kért a korábbi pontatlan tájékoztatásért. A honlapunkon is megtalálható 36/2007. (III.26.) GKM rendelet értelmében a díjköteles útszakaszon a csomóponti lehajtó lezárása esetén az azt követő első, le nem zárt csomóponti lehajtóig lehet következmények nélkül hajtani. Lezárt lehajtó miatt senki nem kap pótdíjat.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Újra pickupot épít a Škoda

vezess.hu :: Az önhordó karosszériás pickup logikus konstrukció volna abban a korban, ahol egyre többen használnak platós kisteherautót családi célra. Ehhez képest Amerikában, a műfaj hazájában is csupán egy ilyen modell létezik, Európában pedig csupán a városi törpe áruszállítók kategóriájában találkozhatunk kisautóból faragott pickuppal. A Škoda azonban most szakít ezzel a rossz szokással, legalábbis elméletben: a márka csehországi gyárának gyakorlatai ugyanis az immár hagyományos vizsgamunkájukként nem kabriót és nem is sportkocsit építenek, hanem pickupot, méghozzá a három üléssoros Kodiaq szabadidőjárműből. A mű részletei egyelőre nem ismertek, és később sem számítunk konkrét műszaki adatokra, hiszen a korábbi évek (a sorozat 2014-ben indult el) alkotásaihoz hasonlóan az idei diákautó is tanulmány marad. A hatodik Škoda Student Concept Car valamikor júniusban mutatkozik be teljes valójában.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A helyszínen hagyta a rendszámát a cserbenhagyó

vezess.hu :: A 49 éves férfi vasárnap délután Zalaegerszegen, a 74-es főúton szabálytalanul előzött, összeütközött egy szemből érkező személygépkocsival, majd egy másik autónak is nekicsapódott. Az elöl és hátul is összetört, biztonságos közúti közlekedésre alkalmatlan autójával megállás nélkül elhajtott, de a helyszínen maradt a rendszámtáblája. A rendőrök nem sokkal később Zalaszentivánban állították meg a törött személyautót. A sofőr által megfújt alkoholszonda pozitív értéket mutatott, ezért a férfit további mintavételre állították elő, illetve elvették a jogosítványát és a járműve forgalmi engedélyét. A zalaegerszegi rendőrök cserbenhagyás és ittas járművezetés miatt indítottak büntetőeljárást a kemendollári férfi ellen.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Jócskán drágul a benzin a hazai kutakon

vezess.hu :: A benzin ára öt forinttal emelkedik szerdán, a gázolaj ára viszont két forinttal csökken. A hét közepétől 371 forintos átlagáron tudunk benzint tankolni, míg a gázolaj átlagára 388 forint lesz. A NAV közben közzétette, hogy 2019. április 1-től nem lesz jövedéki adóváltozás, azaz a benzin jövedéki adója 120 Ft/liter, míg a gázolaj jövedéki adója 110,35 Ft/liter marad.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Fotókon a Budapesten talált világháborús bombák

vezess.hu :: Négyezer embernek kellett elhagynia otthonát szombaton Budapesten a Dunában talált két második világháborús bomba miatt. Még tavaly októberben került elő két, egytonnás amerikai bomba, melyekben egyenként 450 kilogramm robbanóanyag van. A kiemeléshez szükséges műveletben kilencszáz ember vett részt, akik a a rendőrség, a honvédség, a katasztrófavédelem, a kormányhivatal és az önkormányzat munkatársai. Nagyban nehezítette a munkát a vízállás, a hajójuk lehorgonyzását a Hídépítő Zrt. segítette. Szinte vakon dolgoztak a búvárok, mert a víz alatt a látótávolság gyakorlatilag nulla volt. A Duna alacsony vízállása miatt korábban nem volt lehetőség a kiemelésre. Kiürítést és zárást rendelt el a rendőrség 1 kilométeres sugarú körben. A lakosok számára négy befogadóhelyet nyitottak meg erre az időszakra, majd visszatérhetnek otthonukba. A kiemelést követően a 6-os számú főúton és az érintett utcákban, valamint a MÁV Kelenföld-Érd alsó közötti vonalszakaszán ismét megindulhatott a forgalom.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Hiába várjuk a négyméteres Toyota sportkocsit

vezess.hu :: Elektromos hajtással térhet vissza az MR2 sportkocsi – merült fel a gondolat tavaly ősszel. Az ötlet élhetőnek tűnt, és ahogy kiderült, a Toyotánál is gondolkodtak a témán, csak sajnos nem arra a konklúzióra jutottak, mint a rajongók. Tada Tecuja főmérnök, aki a GT86 és a GR Supra modellekért egyaránt felelt, egy angol lapnak nyilatkozva vette el a kedvünket az élettől: Valójában igen nehéz városi sportautót építeni. A biztonsági és károsanyag-kibocsátási előírások nem változnak, akármekkora autót építünk, és egy kisméretű gépkocsi ugyanannyi alkatrészből épül fel, mint egy nagyobb. Egy ilyen járművet tehát csak nagyon csekély haszonnal tudnánk gyártani. Akkor tehát ennyi? Úgy tűnik, igen, legalább is, ha marad a GT86. Márpedig marad, ha jól értelmezzük Tada Tecuja szavait: A GT86 olyasvalami szerepet tölt be a modellkínálatunkban, mint egy gyakorló repülőgép: belépő a Toyota sportos világába, és ilyenformán a jövőben is nagy szükségünk lehet rá. Csak itt jeleznénk, hogy a Tojoda

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Könnyen ellophatók ezek az autók

vezess.hu :: Évek óta szajkózzák a szakértők, hogy a kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerek (intelligens kulcsok, kártyakulcsok, stb.) nagyon könnyen kijátszhatók, és ezért nem nyújtanak kellő védelmet a tolvajok ellen. Úgy tűnik, az autógyártók elkezdtek odafigyelni, mert a brit Thatcham Research biztosítási kutató szervezet legújabb tesztjén négy típus is kiváló eredményt ért el. Az Audi e-tron, a Jaguar XE, a Land Rover Evoque és a Mercedes B-osztály egyaránt magas szintű lopásvédelmet biztosít. Sajnos továbbra is többségben vannak azok az autók, amik nem jelentenek problémát a tolvajoknak. A Thatcham elvileg öt szinten (kiváló, jó, alapvető, gyenge, elfogadhatatlan) értékelte volna a védelmi rendszerek képességeit, ám a tesztben szereplő további hét autó az átlagos szintet sem ütötte meg: a Ford Mondeo, a Hyundai Nexo, a Kia ProCeed, a Lexus UX, a Toyota Corolla Hybrid és a Porsche Macan gyenge minősítést kapott. A szakértők szerint, amennyiben ezeknek az autóknak a kulcs nélküli nyitási

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Az olaszok megcsinálták, amit a Bentley nem mert

vezess.hu :: Bár korábban a Bentley is kínált hatalmas méretű kupét, mára a kínálat valamivel szerényebb és racionálisabb, így akik nagy, kétajtós luxuskupéra vágytak, eddig kénytelenek voltak a Rolls-Royce-hoz fordulni, hiszen ott kapható a Phantom Coupé és annak nyitható tetős változata, a Drophead Coupé. Ám sokan inkább a valamivel sportosabb Bentley-t kedvelik, ezért az Ares Design az ő segítségükre sietett. Az Ares nem esett neki csak úgy a legdrágább Bentley Mulsanne-nak, először számítógéppel megtervezték az autót, hogy egész biztosan helyén legyenek az arányai, majd alumínium és karbon segítségével alakították ki a karosszériát. Ám kötöttek néhány kompromisszumot, például a Brooklands-szel szemben itt nem keret nélküli ablakok figyelnek az ajtókon, valamint B oszlopa is van az autónak. Az ülések előre sikló szerkezetet kaptak a hátsó beszállást megkönnyítendő, hogy nem kellett új üléseket tervezni és megmaradhatott az eredeti kárpitozás is. Az átalakítás akár négy hónapig is tarthat, a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ez a hibrid tisztább, mint kellene

vezess.hu :: 28 g/km CO2-kibocsátásával és 1,2 literes átlagfogyasztásával a Toyota Prius Plug-In Hybrid nem egy környezetpusztító jármű, azt azonban eddig nem tudtuk, pontosan mennyire is tiszta. Most már tudjuk: az autó már most, nekifutás (azaz módosítások) nélkül teljesíti azt a dallamos nevű Euro 6d-Temp EVAP-ISC emissziós normát, amely majd idén szeptembertől lesz kötelező érvényű. Az Euro 6d-Temp EVAP-ISC a korábbinál szigorúbban veszi az álló helyzetben elpárolgó üzemanyagból adódó emissziót, illetve azt, hogy a jármű élettartama során (5 év) romlik-e annak környezetvédelmi teljesítménye. Ez tehát a legnagyobb hír, de vannak módosítások is: az utastérben zongoralakk betétek, új multimédiás rendszer, valamint végre háromszemélyes hátsó üléspad (az eddigi szigorúan kettes ülés volt) jelenik meg. A biztonsági funkciók sora már alapáron igen hosszú - a nálunk egyetlen felszereltségi szinten kínált autó máshol három kivitelben rendelhető, de a belépő szint felszereltsége nagyjából ugyanaz - a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Bombákat találtak, mindent kiürítenek Budafokon

vezess.hu :: A két, egyenként egytonnás amerikai bombát tavaly ősszel találták meg a Duna fővárosi, a XXII. és a XXI. kerület közötti szakaszán. A fővárosi kormányhivatal korábban azt közölte az MTI-vel, hogy a rendőrség a művelet idejére egy kilométeres körben biztonsági okból kiürítteti a városrészt, lezárja a 6-os főutat, továbbá a Kelenföld-Érd és alsó-Tárnok közötti vasúti szakaszon is szüneteltetik majd a közlekedést. A kiürítendő területet a lakóknak és az ott dolgozóknak legkésőbb szombat délelőtt 10 óráig el kell hagyniuk, és csak a hatástalanítás sikeres befejezése után térhetnek vissza. A XXII. kerületi önkormányzat erre az időre három befogadóhelyet jelölt ki és a folyamatos egészségügyi ellátásra szorulók szállításáról, felügyeletéről is gondoskodik. A mozgásukban korlátozott, idős vagy várandós lakosok szállítására különbuszokat állítanak forgalomba. A kiürítés reggel 7 órakor kezdődik, majd teljesen lezárják Budafokon a forgalom elől a 6-os főutat a Savoya Park és a budafoki lehajtó

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Nagyon drága csapda les az autósokra az M1-esen

vezess.hu :: A néhány éve bevezetett megyei matricarendszer és a használata nagyjából kialakult mára, azonban mint látni lehet, még mindig előfordulnak problémás helyzetek. A megyei rendszer szabályait kihasználva ugyanis – amelynek értelmében egy adott megyei matricával a szomszédos megye/megyék első lehajtóját is használhatjuk – akár könnyen büntetésbe is szaladhatunk. Az Autopult.hu-n jelent meg egy eset leírása, amelyben egy lezárt lehajtó miatt majdnem beleszaladtak egy bírságba. Budapestről Tatabányára autóztak az M1-es autópályán egy Pest megyei és a Fejér megyei éves jogosultsággal, amivel még használni lehet a Tatabánya-Óváros lehajtót, vagyis Komárom-Esztergom megye első lehajtóját. Évek óta így járnak, azonban most az M1 építési munkálatai miatt le van zárva a Tatabánya-Óváros lehajtó. (Erre az autópályán elhelyezett kiírások időben figyelmeztetnek, amiket szerencsére észrevettek, így lehajtottak Tatabánya-Óváros előtt, vagyis Fejér megye utolsó lehajtóján.) De vajon továbbhajthattunk

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Mostantól ezért állnak sorba a gazdagok

vezess.hu :: Teljesen egyedi farral, adaptív hátsó légterelővel, kétszemélyes hátsó üléspaddal és üveg- vagy szénszálas tetőlemezzel lép színre a Porsche újdonsága, a Cayenne Coupé. Azok a Porsche-ügyfelek, akiknek eddig fájdalmas döntést kellett hozniuk, hogy praktikus és divatos szabadidőjárművet vagy klasszikus sportkupét vásároljanak a márkától, mostantól egyben megkaphatják a kettőt. A Cayenne Coupé műszakilag a Cayenne-re épül, de laposabb szélvédővel, rövidebb A oszloppal, és mintegy 20 mm-rel alacsonyabb tetővonallal különbözteti meg magát a tradicionális SUV modelltől. A Coupé szélesebb is 18 mm-rel, köszönhetően az izmosabb hátsó kerékíveknek és a módosított hátsó oldalajtónak, míg a lökhárítóba költöztetett rendszámtábla azt az érzést kelti, mintha az aszfaltra lapulna az autó. A Cayenne Turbo adaptív légterelőjének koncepcióját tökéletesítő hátsó szárny 90 km/óra felett 135 mm-rel megnyúlik, megnövelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt. A sportos hatást erősíti a hatalmas panoráma

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Hullajelölt motorost fogtak a magyar rendőrök

vezess.hu :: A kisbéri rendőrök 2019. március 21-én a 13-as és a 81-es számú főúton végeztek sebességellenőrzést. A délelőtti órákban egy szlovák hatósági jelzésű motorkerékpárost állítottak meg, aki Kisbér felől Mór irányába a megengedett 90 helyett 173 km/h-s sebességgel közlekedett. A férfival szemben a rendőrök közigazgatási bírságot és hat büntetőpontot szabtak ki. Egy héttel korábban ugyanezen az útszakaszon egy külföldi hatósági jelzésű személygépkocsi vezetője 125 km/h, míg egy magyar forgalmi rendszámú gépjárművezető 131 km/h sebességgel közlekedett.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megújult a Mercedes közepes terepkupéja

vezess.hu ::

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Kevesebb pénzt kapnak az autógyárak dolgozói

vezess.hu :: A legmagasabb prémiumot a BMW 81 ezer németországi alkalmazottja kapja: a szakmunkások 9175 eurót (2,8 millió forint), szemben a 2017-es eredmény után tavaly fizetett 9455 euróval. A Daimler 130 ezer alkalmazottja 4965 eurót (1,5 millió forint) kap kézhez az idén a tavalyi 5700 euró után. Az Audi ingolstadti és neckarsulmi üzemeiben a szakmunkások prémiuma 1100 euróra (350 ezer forint) csökken az idén a tavalyi 3630 euróról.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



A Sátán pokolian erős kabriója

vezess.hu :: A Lister létező brit és amerikai sportautók tökéletesítésével szerzett magának nevet még az ötvenes években, majd miután néhány évvel ezelőtt életre keltették a porlepte márkát, Jaguar-modelleken alapuló, méregdrága és igen ritka sportkocsik fejlesztésével és gyártásával foglalkozik. Az LFT-666 tavaly ilyenkor jelent meg a színen, mint a Jaguar F-Type SVR megnövelt teljesítményű változata. Az 5,0 literes, kompresszoros motor feltöltését, szívórendszerét és vezérlését átírva a blokk 666 lóerőt ad le, az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára. Az igényes kidolgozású autóból 99 darab készült, egyenként több mint 140 ezer angol fontért (az 575 lóerős, 3,7 másodperces gyorsulású gyári F-Type SVR listaára 112 ezer angol font). Most viszont további tíz autót építenek, igaz, már roadsterként. Az LFT-C névre keresztelt autó kézi kidolgozású utasteret, szénszálas karosszériapaneleket, egyedi kipufogórendszert kap, és persze a 666 lóerős V8-as is maradt, amelyre tömör ezüst sorszámlapkát

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Átadták az első hazai ultragyors e-autó-töltőt

vezess.hu :: A hazánkban egyedülálló töltési teljesítményű eszközt hamarosan továbbiak követik Magyarországon és a régióban. A Mol 2012 óta folyamatosan bővíti villámtöltő-hálózatát. Ezekből az eszközökből, amelyek mindössze fél óra alatt képesek menetkészre feltölteni egy átlagos elektromos autó akkumulátorait, jelenleg hét üzemel a Mol budapesti töltőállomásain. A Nagyszőlős utcai berendezés 2x75 kW-os kapacitása révén akár 150 kilométerre is feltornázza az akkumulátor hatótávolságát, és egy időben két autót is képes 30 perc alatt feltölteni. A Mol az elmúlt év végéig összesen 18 villámtöltőt telepített a régió hat országában. 2019 végére ez a szám eléri a 100-at, így teljesülhet a 2020 végére kitűzött cél, és létrejön egy 252 tagú elektromos töltőhálózat a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig. A töltőkből 141 kap helyet a Mol-csoport töltőállomásain Mol Plugee márkanév alatt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A magyar autósok elégedettek a gumisaikkal

vezess.hu :: A legtöbben az ügyfélvárókat és az ügyfelek által is használható mosdót hiányolják, de sokan kérik a wifi-jelszót is, a legtöbb esetben hiába, mert a nyilvános hálózatok a szervizek 80 százalékából hiányoznak – derült ki az Apollo Vredestein Kft. 2462 fővel készített friss felméréséből, ami a magyarok gumiszervizekkel kapcsolatos véleményét térképezte fel. A legtöbben gyorsabb kiszolgálásra vágynak, de árnyalja a képet, hogy a válaszadók 20 százaléka úgy gondolja, hogy a gumicsere 15 perc alatt elintézhető, 68 százalékuk pedig úgy véli, hogy csupán 30 percet vesz igénybe. Sokan keresik a gumihoteleket is. Egyre többen szeretnék ugyanannál a szolgáltatónál megoldani a cserét, a szervizt és a tárolást. A többség nem bízza a véletlenre, valamilyen formában előzetesen bejelentkezik az abroncscserére. A válaszadók csupán 10 százaléka foglal időpontot a szerviz webes felületén keresztül, de ez sokkal inkább betudható annak, hogy a szalonok nem rendelkeznek erre alkalmas felülettel, pedig a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megbénult az M0-s, járhatatlan a pálya

vezess.hu :: A helyszínen továbbra is sávzárásra kell számítani. A szigetszentmiklósi csomóponttól az Annahegyi pihenőig torlódnak a járművek, legalább egy óra a menetidő-veszteség. Aki teheti, válasszon másik útvonalat!

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megérkezett a Hyundai sportterepjárója

vezess.hu :: Két fontos újdonság teszi még érdekesebbé a Hyundai Tucson kínálatát. Egyrészt megérkezett az N Line kivitel, a márka első, kifejezetten sportos hangvételű szabadidőjárműve, másrészt vadonatúj mild hibrid hajtáslánc is rendelhető a típushoz.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Fura nevet kap a BMW új autója

vezess.hu :: Sportos és elegáns négyajtós kupéval bővíti elsőkerék-hajtású modellcsaládját, a 2-es szériát a BMW, jelentette be a cég. A 2-es Gran Coupé elképzelése nem okoz gondot, hiszen alighanem ugyanazt az organikus formavilágot követi majd, mint amivel a 4-es és 6-os sorozatokban találkozhattunk. A prémium kompakt szegmensben szerencsét próbáló modell majd novemberben, a Los Angeles-i autószalonon lép először reflektorfénybe. Nem lesz egyedül, hiszen szintén idén mutatkozik be közvetlen rokonának, az 1-s szériának az utódja. A lépcsőshátú szedánok konzervatív eleganciáját a BMW kupék agresszív hangvételével kombináló modell műszaki adatairól egyelőre a leghalványabb információnk sincs.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Meghátrált a rendőrség, nem vetik be a csodafegyvert a gyorshajtók ellen

vezess.hu :: Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) főkapitányhelyettese, Halmosi Zsolt az InfoRádióval tavaly szeptemberben azt közölte, munkatársai már dolgoznak azon az átlagsebesség-mérő rendszeren, amivel az eddigieknél hatékonyabban szűrhetők ki a gyorshajtók. Most azonban Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője egy új sebességmérő akció kapcsán kedden az InfoRádióban azt mondta, az átlagsebesség-ellenőrzés, mint ellenőrzési módszer egyelőre nincs napirenden. A VÉDA kameraállomány által segített rendszer lényege az, hogy fix telepítésű eszközök között lemérik a közlekedők átlagsebességét, ami kiküszöböli a korábbi traffipaxos rendszer azon hiányosságát, hogy az autósok csak a mérőberendezések közelében lassítanak, egyébként pedig folyamatosan gyorsabban mennek, mint a megengedett maximális sebesség. Óberling József az átlagsebesség-mérés jövőjéről nem beszélt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megvan, mikor lesz a 24 órás, durva traffipaxrazzia

vezess.hu :: A Speedmarathon elnevezésű, 24 órás sebességmérést egész Európában a Tispol (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) felhívására hajtják végre. Magyarországon ötödször lesz ilyen akció. 26 országban tartanak majd egész napos ellenőrzést, amelynek célja a gyorshajtás veszélyességének tudatosítása. Az akcióval fel akarják hívni a figyelmet arra is, hogy a közlekedésbiztonság mindenki ügye, nem csak a rendőrségé. A rendőrség 365 helyen figyeli a forgalmi sávokat a közúti kamerahálózattal. Ezek az akció ideje alatt is működni fognak, és mellettük százhatvan mobil sebességmérőt, valamint húsz gépkocsiba szerelt kamerát is használni fognak. A rendőrség a helyszínek kiválasztásához idén is a lakosság segítségét kéri. Valamennyi főkapitányságon külön e-mail-címen várják a javaslatokat március 25-én 12 óráig. A fővárosban a speedmarathon@budapest.police.hu címre, vidéken az adott megye nevét, illetve nevének első tagját tartalmazó - például Győr-Moson-Sopronban a speedmarathon@gyor

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nagy változás az M3-as autópályán

vezess.hu :: A Budapest felé vezető oldalon, a 19-es kilométernél új útirányjelző szerkezetek és a hozzájuk tartozó szalagkorlátok építését kezdi meg a kivitelező szerdán. A munkák idejére lezárják a leállósávot egy 500 méteres szakaszon, ezért a Ring pihenőhelyig 100 km/h-s sebességkorlátozás lesz érvényben. A 20-as kilométer közelében bontják majd a meglévő zajvédő falakat is, a biztonságos munkavégzés miatt a leállósáv mellett 300 méteren a külső sáv egy részét is elkerítik. Ezen a szakaszon sávelhúzással két sávon haladhat a forgalom 60 km/h-s sebességkorlátozás mellett. Mindezekkel egy időben, a parkolóhelyek zárásával megkezdődik a Ring pihenőhely megszüntetése is; területe csomóponti ágként üzemel az új csomópont megépüléséig. A Vásárosnamény irányába haladó oldalon megmarad a ki- és felhajtási lehetőség a pihenőhely irányából, de a padokat, illemhelyet már nem használhatják a közlekedők. A Budapest felé vezető oldalon megszűnik a kihajtás lehetősége a pihenőhelyre, a felhajtás viszont

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ezt tudja, ennyibe kerül itthon a Toyota Corolla

vezess.hu :: Mindössze egy nem hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a napokban a magyarországi márkakereskedésekben is megjelenő Toyota Corolla: a kínálat első tagja, a szedán egy 132 lóerős, 1,6 literes benzinmotort ajánl azoknak, akiknek nem opció a hibrid, míg a később érkező ferdehátú és kombi kivitelek az 1,2 literes benzines turbómotort kapják, 114 lóerővel. Az elsőként érkező szedán legnagyobb újdonsága az 1,8 literes benzinmotorra épülő, 122 lóerős hibrid hajtáslánc – ezért legalább 7,19 millió forintot kell kifizetni, míg a benzines alapverzió már 5,98 milliótól elérhető. A később érkező ferdehátú hibrid változatáért legalább 7 090 000 forintot, a szintén késleltetett kombiért 7,3 milliót kérnek majd el. Ez utóbbi két karosszériaverzióhoz megrendelhető az új fejlesztésű, 180 lóerős izom-hibrid hajtáslánc is, 8,21, illetve 8,51 millióért, de mivel ez az összeállítás csak magasabb, Comfort felszereltségi szinttől áll rendelkezésre, a két hibrid hajtáslánc közötti árkülönbség valójában

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Terepjárót építenek a Kia Ceedből

vezess.hu :: Amióta másfél évtizede megjelent a piacon, egyetlen dolog tudta elhomályosítani a Kia Ceed (eleinte cee'd) ragyogását a márka háza táján: a Sportage. Jövőre azonban már ez is máshogy lehet, hiszen saját szabadidőjármű – pontosabban crossover – variánst kap a Ceed. A közzé tett, egyetlen vázlat tanúsága szerint ugyanis nem teljes értékű SUV-ról beszélünk, sokkal inkább emelt hasú kombiról, ami ebben a méretosztályban meglehetősen ritka jelenség. Gregory Guillaume formatervezésért felelős alelnök szerint ugyanakkor mégsem csupán egyszerű futóműemelésről lesz szó: a modellcsaládban eddig nem látott dizájnt ígér.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szokatlan okból zárták le az M6-ost

vezess.hu :: A munkálatok miatt a pályát a 151-es és a 164-es km között mindkét irányban lezárták. A Szekszárd-dél és a bonyhádi csomópontok között a 56-os főútra terelik a forgalmat.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Különkiadásokkal erősít a Jaguar F-Pace

vezess.hu :: Az F-Type után az F-Pace is megkapta a Chequered Flag, azaz kockás zászló kivitelt. A feltupírozott szabadidőjármű fekete, fehér vagy egy új szürke árnyalatban kapható, és rendkívül gazdag felszereltséget kínál. Az R-Sport kivitelre épülő modellverzió csak kétliteres motorokkal kapható, a 250 lóerős benzinessel, illetve a kétliteres dízellel, 180 vagy 240 lóerős kivitelben. A 300 Sport nevéből következően 300 lóerős, amit két erőforrásból nyerhetünk: a 2,0 literes benzines 400 Nm-t és 6,1-es gyorsulást tud, a 3.0 V6-os dízel nyomatéki csúcsa 700 Nm, és 6,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebesség 233, illetve 241 km/óra (igen, a dízel a gyorsabb.)

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Új motort kap a Bentley Continental GT V8

vezess.hu :: Továbbra is négyliteres turbómotor hajtja a Bentley Continental GT belépő verzióját, ám az eddigi 507 helyett 550 lóerőt ad le, a forgatónyomaték 660-ról 770 Nm-re nőtt. A kupé 4,0, a kabrió 4,0 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, mindkettő végsebessége 318 km/óra – eddig 4,8 mp, 5,0 mp és 303, illetve 301 km/óra voltak a vonatkozó értékek. Az új V8 így az eddigi V8 S kivitelnél is erősebb (528 LE, 680 Nm), illetve gyorsabb (4,5 mp és 309 km/óra a kupé, 4,7 mp és 308 km/óra a kabrió esetében.) A részterhelésen akár négyhengeresként is működni képes motor mind a négy kerekek hajtja, ahogy eddig, normál esetben előnyben részesítve a hátsókat. A kabrió teteje 19 mp alatt nyitható vagy csukható, akár 50 km/óra sebességig. Hét színben rendelhető a vászontető, köztük most először öltönyszövet mintázattal is. A tető belső kárpitozása nyolcféle színben kérhető. A klimatizált komfortülések új, melegebb és csendesebb nyakmelegítő funkciót kaptak; a kormánykerék, valamint a kartámasz is

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Gyöngyhalászok ihlették ezt a Bentley Bentaygát

vezess.hu :: Mára a Bentley egyik legfontosabb piacává nőtte ki magát a Közel-Kelet, ezekben az arab országokban viszont teljesen másképp vélekednek a megfelelő színkombinációról, mint az európai vagy épp amerikai vevők, így az angolok készítettek öt példányt a Bentley Bentaygából gyöngyhalászat témában. Úgy van, jól olvastad! Az autó fő tematikája az igazgyöngy, ezért a fényezés is - cseppet sem meglepő módon - fehér gyöngyház, az ülések ehhez passzoló, finom bőrrel borítottak és az intarziás fabetéteken is gyöngyhalász hajók úsznak a Mulliner felirat felé. Azok számára, akik tényleg az autóban cipelnék az értékes igazgyöngyöket, a könyöklő alatti rekeszben biometrikus azonosítót használó széfet helyeztek el. Az autó továbbá megkapja az árát szinte megduplázó, Breitling által készített Mulliner Tourbillon óra negyedóránkénti önfelhúzásra képes, arany tokozású, gyöngyház számlapos szerkezetét a műszerfal tetejére. Az autón körbe Mulliner plakettek is jelzik a különleges szériát, a küszöbökön pedig

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Könnygázt kaphat az arcába minden autótolvaj

vezess.hu :: Az autóillatosító használatának igénye alighanem egyidős a zárt utasterek megjelenésével. A visszapillantó tükörre akasztható, esetleg a légbeömlő rostélyra csíptethető megoldásoknál jóval kifinomultabbak azok, ahol egy gyárilag kialakított, jó esetben rejtett tartályból adagolja az illatanyagot a rendszer, az ügyfél ízlése szerint vagy véletlenszerűen váltogatva a parfümöket. A Toyota ezeknek a berendezéseknek alkotta meg a XXI. századi verzióját, egy igen érdekes funkcióval egészítve ki a hangulatfestő technológiát. Ma, amikor az autók egyre nagyobb mértékben képesek alkalmazkodni tulajdonosaikhoz, magától értetődőnek tűnik, hogy ne csak az ülésbeállítást, az utastéri hőmérsékletet és a rádióadókat tárolja és alkalmazza automatikusan a rendszer, hanem egy adott felhasználó észlelésekor - ezt a legtöbb autógyártó a mindig nálunk lévő okostelefon azonosításával oldja meg, de elképzelhető biometriai mérések, ujjlenyomat, retinavizsgálat stb. alkalmazása is - kedvenc illatát is. Amint a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Óriási veszélynek teszi ki magát sok hazai autós

vezess.hu :: A rendőrség a TISPOL Operational Group 2019. évi ellenőrzési terve alapján az európai kampány keretében ezúttal a passzív biztonsági eszközök - a biztonsági öv, a gyermekbiztonsági rendszerek és a bukósisak - használatát ellenőrizte kiemelten. Az országos akció során a rendőrök összesen 4363 alkalommal állapították meg a passzív biztonsági eszközök használatának elmulasztását. A járművek ellenőrzése során a rendőrök 4266 alkalommal tapasztalták a biztonsági öv használatának elmulasztását, túlnyomórészt - 3511 esetben - a járművezető nem kapcsolta be a biztonsági övét. A gyermekbiztonsági rendszert 79-szer nem használták, míg 18-an bukósisak nélkül közlekedtek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megépíti brutális luxusterepjáróját a Mercedes

vezess.hu :: A Mercedes tavaly mutatta be a Maybach modellcsalád egy lehetséges új típusát: a Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury (képeinken) egy iszonyú nagy, különleges vonalvezetésű, fényűző óriás volt, a szabadidőjárművek körében soha nem látott lépcsős farkialakítással. A jelek szerint a tanulmány nem marad álom: az idén érkező, új generációs Mercedes GLS alapjaira nem sokkal később felhúzzák a Mercedes-Maybach GLS-t, amelynek a neve ugyan nem cseng olyan elegánsan, viszont drágának igen drága lesz: várhatóan a Lamborghini Urus árában kínálják majd. Ahogy a GLS, a Maybach is Észak-Amerikában fog készülni, a Daimler alabamai üzemében. Ezzel a németek ütőképes konkurenst állíthatnak nem csak a Bentley Bentaygának, de a Rolls-Royce Cullinannek is. Habár gyártani az USA-ban fogják, az autó világpremierjét várhatóan Kínába helyezi a gyártó, hiszen az ázsiai ország lehet a típus első számú piaca.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Okostelefonról tuningolhatod az autód

vezess.hu :: A Ford Fiesta ST gyárilag 200 lóerős – nem rossz egy másfél literes erőforrástól, de a Mountune mérnökei szerint ennél több is kihozható az apró turbómotorból. Az m225 csomag, ahogy neve is sejteti, 25 extra lóerőt ad a tulajdonosnak, a forgatónyomaték 290 helyett 340 Nm. 6,5 másodperc helyett kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára az autó, ötvenről százra kergetve pont egy másodperccel fürgébb a sportos kisautó, mint eredeti állapotában. A csomagnak azonban ez csak az egyik oldala – a másik, hogy egy speciális alkalmazáson, valamint egy – a telefonnal Bluetooth kapcsolaton kommunikáló – OBD csatlakozón keresztül a tulajdonos három különböző beállítást aktiválhat. Az egyik a gyári, a másik a megnövelt teljesítményű, a harmadik pedig egy lopásvédelmi üzemmód, ami szimplán mozgásképtelenné teszi az autót.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ördögi jelenség a csupa fekete Lexus IS

vezess.hu :: Idén összesen 900 példányban készül a Lexus IS sötét hangulatú verziója. Az IS 300 F Sport alapjaira épülő modell nevére rácáfolva nem csak feketében kapható: fehér és ezüst fényezéssel is kínálják. Utóbbit átugornánk, de a másik két verziónak bizonyára egyformán dögösen állnak a fekete, 18 colos felnik, a fekete féknyergek és fekete külső visszapillantó tükrök. Az utastérben piros részletek visznek izgalmas a fekete kárpitozásba. A kormánykerék is fekete, de nem bőr, hanem sötét tónusú fa borítja – ennek színét japán kalligráfus tradíciókból kölcsönözte a Lexus. Az IS 300 F Sport Black Line kapható kétliteres turbómotorral, hátsókerék-hajtással, vagy összkerékhajtással, de akkor a 3.5 V6 benzinmotor jár hozzá.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Csökken az üzemanyag ára a hazai kutakon

vezess.hu :: Ismét csökken a gázolaj ára szerdán, három forinttal lesz olcsóbb. A benzin ára most nem változik. A hét közepétől így a 95-ös benzin átlagára marad 366 forint, míg egy liter gázolajat átlagosan 390 forintért tankolhatunk.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egy százéves szék darabkájától exkluzív ez a luxusautó

vezess.hu :: A Bentley Blower a két világháború közötti időszak egyik legnagyszerűbb alkotása volt: a 4,5 literes, kompresszoros versenyautó igazi harci rinocérosz volt, nehezen kezelhető és megbízhatatlan, de könnyű és erős. A kompresszor ráadásul nem kívánatos technológia volt W.O. Bentley szemében, de az autót megrendelő és megtervező Sir Henry Birkin – a 'Bentley fiúk' egyike – ragaszkodott a megoldáshoz. Az autó kiemelkedő sportsikerek nélkül vonult nyugdíjba, de puszta konstrukciója és rettenthetetlen pilótája miatt emlékezetessé vált az autó. Bár a 175 lóerős teljesítmény azóta meghaladottá vált, a méregzöld színt és a 9-es rajtszámot felelevenítették a Mulliner tervezői, amikor egy 100 darabos limitált szériát készítettek a Continental GT-ből. A Number 9 Edition by Mulliner a Cumbrian-zöld árnyalat mellett Beluga-feketében is rendelhető; ugyanez a két szín áll rendelkezésre a beltérben. A műszerfalat körkörösen polírozott alumínium borítja, az órát a korabeli műszerek stílusában

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Horror most az M3-ason autózni, brutális a dugó

vezess.hu :: A sérült járműveket már elszállították, a forgalom újra két sávon halad. De még torlódásra, közel kétórás araszolgatásra kell számítani már a Kerekharaszt pihenőhelytől. Hatvan és Gödöllő között már a 3-as főúton is majdnem egy óra a menetidő-növekedés. Kerülni személyautóval - nagy kitérővel - lehet még Tura felé is, ahonnan Valkó-Gödöllő, a Zsámbok-Dány-Isaszeg, továbbá a Zsámbok-Sülysáp-Mende útvonalak is választhatók.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Télre szánt hibridet hoz Európába a Toyota

vezess.hu :: Azt követően, hogy japánban már évek óta elérhető összkerékhajtású kivitelben is a Toyota Prius, Európában is megjelenik a modellváltozat. A negyedik generációs Prius, új AWD-i változatában sem találunk kardántengelyt a hátsó kerek hajtásáról villanymotor gondoskodik, amely Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban) teljesen automatikusan. Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak. Az 5,3 kW teljesítményű, 570 Nm forgatónyomatékú villanymotor beépítése pedig nem rontotta modell fogyasztását, illetve károsanyag-kibocsátását: az NEDC norma szerint mért 77 (az új WLTP mérési szabvány szerint 99) g/km CO2-emisszió megfelel a 2018-as, elsőkerék-hajtású modell ide vonatkozó értékének. Ami változott az a csomagtartó mérete, 45 literrel kisebb ezekben a változatokban. Érdekesség még, hogy a hideg éghajlatú piacokat új Ni-MH akkumulátor kerül a Priusba,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ilyen parkoló még nem épült Magyarországon

vezess.hu :: Budapest nemzetközi rangú építészeti jelképpel, egy friss turisztikai célponttal és elsősorban egy világszínvonalú, családbarát, új Közlekedési Múzeummal gazdagodik majd – hangsúlyozta a leendő múzeumépület kapcsán Vitézy Dávid főigazgató. A Kőbányai úti egykori Északi Járműjavító területén megvalósuló projekt tervezését az amerikai Diller Scofidio + Renfro iroda nemzetközi tervpályázaton nyerte el.. A nyertes terv nagyvonalúan tiszteletben tartotta azt a szempontot, hogy a járműjavító Dízelcsarnoka olyan tér, amelyet ipari értékeivel, hangulatával együtt meg szeretnénk őrizni és múzeumként megnyitni a nagyközönség számára. Benyújtott terveik szerint a kortárs kiállítótér modern üvegfalaival beúszik a régi csarnokba, de annak összhatása, egészen különleges, egyedi hangulata és történelmi jellege megmarad, olyan perspektívából is láthatóvá téve az egyes járműveket, melyekre korábban kevés példát láthattunk - méltatta a terveket. A pengepillérekre állított, markáns, széles fémvázba

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook