Dodge



Csúnyán megalázza a Dodge Hellcatet az öreg Shelby Gt500 - videó

autoblog.hu :: 707 lóerő ide, jobb rajtolás oda, a Dodge Challenger Hellcat csak nyelte a port a tízéves Ford Mustang legdurvább, Shelby Gt500 változatától, amely majdnem fél másodpercet adott az új izomautónak 400 méteren.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szentségtörés a villanyos izomautó?

vezess.hu :: Többnyire benzinfaló, füstölő, üvöltő szörnyetegeknek szeretjük látni az amerikai izomautókból épített dragstereket, melyek pillanatok alatt átvillannak a negyedmérföldes pályán. Az új idők szele azonban mást hoz, amit jól mutat az is, hogy a Tesla Model S legizmosabb változata az eddig csodált versenyautókat szorongatja. Igaz, két kemény menet között órákig kell töltögetni. Szerenécsre a Dodge Challenger Demon megmutatta, hogy van még potenciál az ősöreg benzinesekben is. A Las Vegas-i SEMA Show-ra a Chevrolet is egy gyorsulási versenyekre felkészített COPO Camaro-vak készült. De ők merőben más irányt választottak. A Chevrolet villanyos hajtást pakolt bele az izomautóba. A teljesítmény 700 lóerő és 815 Nm nyomaték, mely természetesen azonnal rendelkezésre áll, így nem okoz gondot elfüstölni a hátsó gumikat. Ezt ráadásul minden eddiginél csendesebben teszi. BorgWarner HVH 250-150 elektromotorok kerültek bele és az igazi COPO Camarao erőstett hátsó tengelyét használták. Az akksicsomag

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Behúzod a kéziféket, robban a légzsák

vezess.hu :: Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása. Dodge RamGyártás: 2008. május – 2012. januárAz üzemanyagtartály tartókonzoljának törése miatt a tartály elmozdulhat, és az útfelülethez érhet. Ez az üzemanyag szivárgását, az pedig tüzet okozhat. Ford MondeoGyártás: 2017. augusztus – decemberA nyitható /billenthető napfénytető ragasztó rétege leválhat, ennek következtében az üvegpanel kilazulhat vagy leeshet menet közben. Jeep CompassGyártás: 2017. október – 2018. február A hátsó ülés hibás reteszelése miatt intenzív lassítás esetén a háttámla előredőlhet, a csomagtérben elhelyezett csomagok és tárgyak az utastérbe

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Hétszáz lóerős terepjárót, valaki?

totalcar.hu :: A Rezvani Tank eleve elég extrém jószág, bár ez leginkább a külsőségeire vonatkozik. Amennyire tudni lehet, a bő negyedmillió dolláros terepjáró elég olcsó Chrysler technikára épül, amit nagyon ügyesen csomagoltak. Az eddig ismert, durván ötszáz lóerős Military Edition mellé most bemutatták az X-et is, amelybe viszont a Dodge kompresszoros, 717 lóerős Hellcat motorja kerül.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Cobra Jet: durva Mustang, kőkori futóművel

totalcar.hu :: Az már a képek láttán sejthető, hogy ez nem egy szokványos Mustang, de még csak nem is utcai használatra szánták. A Cobra Jet versenyautó, méghozzá gyorsulási versenyekre szánják: a gyáriak szerint 240 km/h körüli sebességet érhet el, nagyjából 8,5 másodperc alatt, nagyjából egy másodperccel hamarabb, mint a 840 lóerős Dodge Challenger Demon.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Így aláz Demont a világ legmenőbb Priusa

autonavigator.hu :: Az év legszürreálisabb gyorsulási versenyéről készült most felvétel. A rajtvonalnál a valaha sorozatgyártásban készült legerősebb izomautó, a Dodge Demon, az aszfaltcsík túloldalán pedig egy kettes Prius. Melyikre fogadnál?

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Rendőrvédő Dodge Charger

autonavigator.hu :: Amerikában jóval brutálisabb masinák a rendőrautók, mint nálunk, ám a félelmetes megjelenés még nem védi meg a rend őreit. Ezért a az FCA kifejlesztett egy csomagot, amely a hatóság embereinek védelmét szolgálja.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Hétszáz lóerős Chargert vett magának a seriff

totalcar.hu :: Az Amerikai Igazságügyi Minisztérium aggályosnak tartja, hogy a georgiai seriff rendőrségi költségvetésből vett magának egy Dodge Charger Hellcat típusú, több mint hétszáz lóerős izomautót. A szolgálati kocsinak szánt Dodge értéke 20 millió forint. A hivatalos közlemény szerint a költségvetési szabályzat tiltja az extravagáns beszerzéseket és a Hellcat nem éppen klasszikus rendőrségi jármű. A minisztériumban azt is furcsának találták, hogy szolgálati leírásában Dodge a seriff személyes használatú autójaként szerepel.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Már elöl is hajt a brutális jenki szedán

vezess.hu :: A Dodge Charger SRT Hellcat megjelenésekor a legnagyobb teljesítményű szériaszedán volt Óperencián innen és túl. Ez most sem változott, ám testvérmodellje, a Challenger kupé alaposan elhúzott mellőle: a Hellcat teljesítménye ott 717 lóerőre nőtt, és megjelent a Hellcat Redeye zászlóshajó 797 lóerővel. Ilyenről hiába is álmodnak a Charger pilótái, számukra maradt a 707 lóerős kivitel – igaz, a 6,2 literes V8 Hemi új hűtőmaszk mögött fortyog, extra nyílásokon (ld. fenti képen) kapva a friss levegőt gonosz terveihez. Alapáras a modellnél a rajtautomata, a burnout-automata és a motor leállításakor tovább futó kompresszorhűtő is. Ha a csúcson nincs is nagy változás, megjelent két belépő modell, mindkettőt a 300 lóerős 3.6 V6 blokk hajtja. A GT sportos hangolású futóművel és kiegészítőkkel, az SXT AWD pedig valódi újdonságként összkerékhajtással lép piacra; a modell alaphelyzetben hátsókerék-hajtású, az első tengely a tapadási viszonyok függvényében kapcsolódik be a hajtásba.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Új, nyolcszáz lovas Dodge készül

totalcar.hu :: Bár a 840 lóerős Demonból nem készül több – a gyártás a 2018-as modellévvel lezárult – a rajongók nem maradnak értelmetlenül erős Dodge kupé nélkül. Tovább készül a Challenger Hellcat, és annak egy erősebb kiadása, a Hellcat Redeye, amelybe a 6,2 literes kompresszoros Hemi V8-as új, 807 lóerős változatát építik.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Piros szemű vérnyúl

vezess.hu :: Redeye, azaz piros szemű: a Dodge kihozta a maximumot brutálkupéjából. 327 km/óra végsebességével és 3,4 másodperces 0-96 km/óra gyorsulásával a Challenger SRT Hellcat Redeye nem csak a leghosszabb nevű, de a leggyorsabb és legerősebb gran turismója is a márkának – sőt, az egész piacnak. A Demon dragster-modellből származó motorral szerelt Hellcat Redeye nagy meglepetés, hiszen a gyár csak arra készítette fel rajongóit, hogy a 2019-es modellévre dupla kopoltyús motorházfedelet kap a Challenger SRT szériája. De nem csak azt, hiszen az alap Hellcat is erősebb lett: az eddigi 707 helyett 717 lóerős. Mindkét modellhez megrendelhető a Widebody, azaz széles karosszéria, ami 89 mm-rel vastagítja meg az autó derekát. A Hellcat Redeye nagyobb térfogatú kompresszort, megnövelt töltőnyomást, feljebb csavart leszabályozási határt és dupla üzemanyag-szivattyút kapott. Padlógázon 11 perc alatt szlopálja üresre a 60 literes üzemanyagtartályt. Új ötlet az SRT Power Chiller technológia, amely a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Vérszemet kapott: 808 lóerős verzióval frissült a Dodge Challenger

autopult.hu :: A Challengerrel korábban a Dodge is meglovagolta a retró izomautók visszatérésének trendjét, és mostanra talán ez maradt az egyetlen modell, ami továbbra is foggal-körömmel ragaszkodik a múltidéző formákhoz – persze a Chevrolet Camaro és a Ford Mustang is megmaradtak izomautónak, de azok azért sokat finomodtak. Ezen pedig a legújabb frissítéssel sem akartak változtatni az amerikaiak, ráadásul azoknak is igyekeztek kedvezni, akik lemaradtak a limitált példányszámban készülő Demon verzióról .

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Licitháborúban kelt el az utolsó Viper és Demon

autonavigator.hu :: Alig pár év alatt vált a Hellcat és a Demon Amerika újabb ikonjává, most a legerősebb Dodge és a Viper utolsó példánya is elkelt, együtt, több száz millióért.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ütközéskor nyílnak az ajtók

vezess.hu :: Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása. Mercedes-Benz V-osztály(Gyártás: 2018. február 15-19.)Az ajtókilincs összeszerelésénél kimaradtak egyes alkatrészek, ezért oldalirányú ütközés esetén kinyílhatnak az oldalajtók. Subaru Tribeca, B9 Tribeca(Gyártás: 2006 – 2014)A Takata légzsákjai a Subaru nagy utasszállítójába is bekerültek; a korrodált gázgenerátorok hibája miatt az utasoldali légzsák nyitásakor nagy sebességgel fémrepeszek repülhetnek szét az utastérben. Chrysler 200Dodge AvengerJeep Cherokee, Liberty(Gyártás: 2011. június – 2013. december)Az utasülés foglaltsági érzékelőjének vezérlőegysége hibás,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Elkaszálhatják a Chryslert, de másik amerikai márka is veszélyben van

vezess.hu :: Mostanában egyre többször bukkannak fel különös hírek a FCA csoport háza tájáról, kezdetnek ott volt a Fiat-ok gyártásának beszüntetése Olaszországban, most pedig úgy hírlik, hogy a Chrysler márkát temethetjük el hamarosan. A Fiat-Chrysler konszernhez tartozik többek között az igazán jól teljesítő Ferrari, a Maserati és a feltámadást váró Alfa Romeo is, valamint a Jeep és a Dodge. A Chrysler mélyrepülése már hosszú ideje tart, rengeteg próbálkozás volt már a megmentésére, a 300C-t például Lancia Thema néven európai piacon is árulták, ám ez sem a Lanciát, sem az amerikai vállalatot nem húzta ki a gödörből. Mára oda jutottak, hogy hazai piacon sem igazán képesek sikereket elkönyvelni. A modellválaszték mára két autóra szűkült, az igazán koros 300-as és Pacifica családi egyterű, mely szintén nem a legfrissebb darab. Maga Sergio Marchionne is azt nyilatkozta, hogy a négyajtós modell valószínűleg a jelenlegi generációval el is búcsúzik, valamint nincsenek fejlesztés alatt álló modellek a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Elkészült a legutolsó Dodge Demon

autonavigator.hu :: Határozottan visszafogták magukat a Dodge-nál, csupán 3300 darabot gyártottak le a legerősebb autójukból, most készült el az utolsó, amit elárvereznek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Mégsem lesz új Dodge Viper

totalcar.hu :: A múlt héten ütötte fel a fejét a pletyka , amely szerint, ha V10-es helyett V8-as motorral is, de visszatérhet a Dodge Viper sportkocsi. Ám úgy tűnik, a gyáriak nem így gondolják.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Sportkocsikra és terepjárókra költ a Fiat-Chrysler

totalcar.hu :: Ahogy eddig, a Fiat-Chrysler vezetése négy márka, az Alfa Romeo, a Jeep, a Maserati és a Ram fejlesztésére koncentrál a következő öt évben is. A Chrysler, a Dodge és a Fiat viszont mintha nem is létezne, egyszerűen nem beszéltek róluk. A Jeep terveiről már ejtettünk szót, de nem kevésbé komolyak az FCA szándékai a másik három márkával sem.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nem készül több a démoni izomautóból

vezess.hu :: A Dodge nagy dobása a Challenger Hellcat, mely megfizethető áron kínál rengeteg lóerőt, akinek pedig ez sem volt elég, annak sietnie kellett, hiszen a még annál is jóval erősebb Demonból csak 3300 példányt készítettek az amerikaiak. A gyártás most ért véget, az utolsó darab egy fekete színű példány lett, melynek árverésen keresnek majd gazdát. A Dodge Challenger Demon egyébként már most komoly értéket képvisel a másodlagos piacon, egyes kereskedők arcpirító haszonnal adnak túl a megkaparintott darabokon. Persze ehhez az is kell, hogy a Dodge Challenger Demon ne csak egy sima limitált széria legyen, hanem adjon valami olyan pluszt, amit semmi más. Mégpedig azt, hogy nincs ennél gyorsabb utcai autó a negyedmérföldes gyorsulási versenyeken (amiért az NHRA ki is tiltotta a versenyekről). 2,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, mely 1,8 g lineáris gyorsulást jelent. A rajt után képes 89 centiméteren keresztül levegőben tartani az első kerekeket. Kompresszoros, V8-as

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Melyik a gyorsabb? A Dodge Demon vagy a Lamborghini Huracán?

autonavigator.hu :: Az olasz bika és az amerikai ördög feszült egymásnak negyed mérföldön. Vajon ki nyert?

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Új Viperről pletykálnak

totalcar.hu :: Azzal, hogy a Conner Avenue-n működtetett üzemet kiállítóteremmé alakítja a Chrysler, úgy tűnt, a Dodge Vipernek is végleg búcsút inthetünk . Ám a legújabb pletykák szerint már 2020-ra megérkezhet a negyedik generáció.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Meglepődött a tulaj, amikor kinyitotta a motorháztetőt

vezess.hu :: Ahhoz képest, hogy mások mit találtak már a motorterükben, a michigani Gaylordban (tényleg ez a város neve) élő Kellen Moore akár örülhet is: amikor felnyitotta a gépház fedelét, mégsem a megkönnyebbülés öntötte el a szívét. Nem tudjuk, mióta állt beindítás nélkül az autó (a képből ítélve egy Dodge Journey típusú buszlimuzin, amit Európában Fiat Freemont néven forgalmaztak), de biztos, hogy a mókusnak vagy mókusoknak tovább tartott becipelni ide a közel 25 kilónyi tobozt, mint amennyi idő alatt az autós és szomszédja kipucolták a kocsit: 45 percen át kotorásztak a 3,6 literes V6-os blokk mellett, mire teljesen tobozmentes lett a gépház. A tobozos támadás idegesítő, viszont jobb, mintha kábelt rágtak volna el a lompos farkúak: a motor gond nélkül beindult.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nissan Skyline evolúció

autonavigator.hu :: Mutattunk már videót a Ford Mustang és a Dodge Viper evolúciójáról, úgyhogy itt az ideje kontinenst váltani. Irány Japán!

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nehézsúlyú rendőrautót készített a Dodge

totalcar.hu :: Amerikában a rendőrségeknek bőven van pénzük frissen tartani az autóparkot, és mivel nincs központi beszerzés, ez a piac nyitott, jó kövér – csak az Egyesült Államokban úgy évi 40 ezer új járőrautót vásárolnak – és hagyományosan az amerikai autógyártókra vár. Nem csoda, hogy a Fiat Chrysler igyekszik minél nagyobb szeletet megszerezni belőle.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook