Lotus



Raikkönen a Sauberről: Miért aggódjak?

formula.hu :: A tapasztalt finn pályafutása korábbi fejezetére emlékeztetett: amikor a Lotushoz igazolt, sokan leírták, mégis bravúrosan felhozta a csapatot. Célzott rá, hogy ez a Saubernél is megtörténhet.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Jiaji: elegáns egyterű Volvo alapon

totalcar.hu :: A Geely mifelénk leginkább a Volvo és a Lotus tulajdonosaként, illetve a Mercedes legnagyobb részvényeseként ismert, Kínában azonban autómárkaként is működik, és az utóbbi években egész korszerű kínálatot hoztak össze. Ez bővül most újabb modellel.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


F1-Archív: Hülkenberget akarják Raikkönen helyére

formula.hu :: Ezen a napon jelentette be visszavonulását Felipe Massa és Susie Wolff, valamint nyert versenyt a Lotusszal három év szünet után Kimi Raikkönen. Összegyűjtöttük november 4. Formula-1-es híreit.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Räikkönen: Az Amerikai Nagydíjon bebizonyítottam, hogy képes vagyok nyerni

racingline.hu :: Az Amerikai Nagydíj győztese, Kimi Räikkönen szerint most bizonyított a „rosszakaróinak”, miután öt és fél év sikertelenség után, újra a dobogó tetején pezsgőzhetett. Räikkönen még a Lotus színeiben tudott utoljára a 2013-as Ausztrál Nagydíjon futamot nyerni a Forma-1-ben. A finn jövőre már a Sauber pilótája lesz, miután Charles Leclerc veszi át a helyét a csapatnál. …

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Pénteken játszik a Corinthians először Sennás mezben

racingline.hu :: Október elsején mutatta be az SC Corinthians azt a focimezt, amelyet Ayrton Senna ihletett, és színeiben a Team Lotusos korszakát idézi meg. A fekete-arany színű Nike termék már kapható a csapat webshopjában, így aki kellően bátor, rendelje is meg onnan, mert ahogy eddig néztük, onnan a legolcsóbb. Mint az ismert, Senna nagy rajongója volt a …

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Nem láttad véletlenül a legelső Lotust? Nagyon keresik

totalcar.hu :: Idén hetven éve, hogy a brit autótervezés legendája, Colin Chapman megépítette első autóját, egyben az első Lotust. A történelmi első autónak jó ideje semmi nyoma, pedig már nagyon keresik.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


F1-Archív: Alonso először világbajnok

formula.hu :: Irvine úgy érzi, övé lehet a vb-cím, tragédia Indianapolisban, Valentino Rossit több helyről is F1-es tesztre hívják, Alonso világbajnok, tombol a kémbotrány, a Lotus célja a vb-cím Raikkönennel. Az elmúlt szűk két évtized F1-es hírei.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Sok pénzt költenek a Lotusra a közlejövőben

totalcar.hu :: Az elmúlt években a Lotus lényegében a meglevő autók variálásával tudott a piacon maradni, ami érthető volt: a korábbi tulajdonos nem akart költeni a cégre, és erre ez a legjobb mód. Ám azzal, hogy a Geely tavaly ősszel megvette a brit legendát, új időszámítás kezdődik: ahogy a Volvónál, várhatóan itt is lesz pénz fejlesztésre bőségesen.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nagyon vadra sikerült a Lotus Exige legújabb változata

autonavigator.hu :: Továbbra is a Lotus receptjéből születnek a legjobb sportautók. Kis tömeg, mellé nem túl nagy motor és már kész is az élményautó. Bár az Exige Sport 410-ben a motor sem annyira kicsi.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Bemutatkozott a leggyorsabb, utcai használatra szánt Lotus

autopult.hu :: A Lotus Exige Cup 430 képében néhány hónappal ezelőtt mutatkozott be minden idők leggyorsabb Lotus modellje, ám a kompromisszummentes gép közúti használatra csak erős feltételekkel volt ajánlható. Ellenben a most bemutatkozott Sport 410-zel, amelyet kimondottan a leggyorsabb hétköznapokban is elviselhető Lotusként emlegetnek a bennfentesek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Ennél most nincs gyorsabb utcai Lotus

totalcar.hu :: A Lotus ugyan már a Geely birodalom része , de a friss kínai pénz még nemigen látszik a brit sportkocsigyártón. Egyelőre folytatják, amivel eddig túléltek, újabb változatokat készítenek a meglevő sportkocsijaikból.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Íme, egy 1963-as Lotus reinkarnációja

vezess.hu :: A Forma-1 világát 1962 és '67 között uraló Lotus Type25 versenyautóra emlékezve korlátozott példányszámú különkiadást épített az Exige-ből a Lotus. A kompresszoros 3.5 V6 motor 430 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal hajítja el a szénszálas idomokkal és titánkipufogóval alig több mint egytonnásra könnyített autót, miközben a modell aerodinamikai rendszerei 220 kilogrammal préselik az aszfaltra a kocsit, álló helyzetből mindössze 3,3 másodpercig tart elérni a 100 km/órás sebességet. A végsebesség 290 km/óra. A kipörgésgátló a kormányoszlopon elhelyezett kapcsolóval öt fokozatban állítható, plusz ki is kapcsolható. A lengéscsillapítók és a kanyarstabilizátorok egyaránt állíthatók, a nyomatékot elöl 17, hátul 18 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok viszik át az aszfaltra. Különleges tartozék az eredeti versenyautók hangulatát idéző, fa váltógomb. A vásárlók az autóhoz részletes dokumentációt kapnak, részt vehetnek egy gyárlátogatáson, illetve az autót személyesen vehetik át a gyárban.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Volvo alapokra épül a Lotus terepjáró

totalcar.hu :: Már korábban is felmerült a lehetősége, hogy a Lotus a Porsche, a Maserati és a Lamborghini példáját követve sportos szabadidő-autót dobjon piacra, de úgy néz ki, a valódi lehetőség csak most nyílt meg a britek előtt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Feltámasztották a futamgyőztes roncsot

vezess.hu :: 1966-ban a Toyota egy aprócska autóval, egy Sport 800-assal nevezett a Suzuka 500-as versenyre, olyan ellenfelekkel szemben, mint Lotus Elan, Fairlady 1600 vagy Prince Skyline GT. Elvileg nem sok esélye volt az erősebb konkurensekkel szemben, ám alacsonyabb fogyasztása meghozta neki a sikert. A futam után csalással vádolták a Toyotát, de kiderült, hogy nem volt extra benzintartály a kocsiban, sőt csak az engedélyezett üzemanyag-mennyiség kétharmadát használta el. A sikerhez kellett, hogy a Toyota Sports 800 formáját - akkoriban forradalminak számító módon - szélcsatornában tökéletesítették, karosszériáját pedig alumíniumból készítették, így a mindössze 580 kilós kocsi 155 km/órás tempóra volt képes, pedig kéthengeres, léghűtéses motorja csak 45 lóerős volt. A japán belpiacra gyártott kocsiból alig több mint háromezer darab készült és mostanra alig maradt néhány darab. A Toyota talált egy elhagyatottan pusztuló 800-ast, az alvázszámot ellenőrizve kiderült, hogy a Suzukában kettős

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Volvo kínai tulajdonosa megvette a Mercedes anyacégét

vezess.hu :: 9 milliárd dollár értékben vásárolt részvényt, és ezzel 9,69 százalékos tulajdonrészre tett szert a Daimler autóipari vállalatban Li Shufu, a Zhejiang Geely Holding Group tulajdonosa. A Geely olyan autómárkák tulajdonosa, mint a Volvo, a Lynk & Co, a Proton vagy a Lotus, és jó ideje tervezik, hogy szövetségre lépnek a Daimlerrel. A kínai fél elektromos autók közös fejlesztésére irányuló ambícióit azonban eddig nem méltányolta a Daimler, ősszel visszautasítottak egy 5%-os részvénycserére vonatkozó ajánlatot, mivel nem kívántak új részvényeket kibocsátani. Nincs kizárva, hogy Li Shufu befektetése összefüggésben áll ezzel a szándékkal, mindenesetre a Daimler szóvivője egyértelműen magánbefektetésként jellemezte, és üdvözölte a tranzakció-sorozatot, Li Shufut pedig kiemelkedően kompetens, előre tekintő kínai vállalkozóként jellemezte. A 9 milliárd dolláros befektetéssel a kínai üzletember lett a Daimler legnagyobb privát tulajdonosa, megelőzve a kuvaiti befektetési hatóságot (Kuwait

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Brutális Lotus érkezik búcsú gyanánt

autonavigator.hu :: Hamarosan egy teljesen új generációját mutatja be a Lotus a szuperkönnyű sportautójának. Ám előtte még egy rettenetesen erős 3-Elevent szabadítanak az utakra.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Látványosan búcsúzik a legdurvább utcai Lotus

vezess.hu :: 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra – ez két tized másodperccel, illetve tíz kilométer/órával jobb, mint amit eddig tudott a modell. De nem ebben a legügyesebb a 3-Eleven hattyúdalaként színre vitt 430-as, hanem hogy kerek két másodpercet ver rá elődjére a Lotus hetheli tesztpályáján – 1 perc 24 másodperces köridejével minden eddigi utcai Lotusnál, még a Exige Cup 430-nál (1 perc 24,8 mp) is. A sajtolt-ragasztott aluvázra illesztett szénszálas panelekből építkező autó öt kilót fogyott a 2015-ben bevezetett alapmodellhez képest, így száraz tömege ma már csupán 920 kiló, így a kompresszoros 3.5 V6-os motornak tényleg nincs nehéz dolga a mozgatásával. Hogy a súlycsökkentésnek nyomatékot adjanak, újratervezték a karosszéria borítólemezeit, több helyen nyersen hagyták a karbonlemezeket. És ha már belenyúltak a külsőbe, 50 mm-rel magasabbra szerelték a hatalmas hátsó szárnyat, módosították a zárólemezeit, valamint új első és hátsó légterelőket építettek be,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megérkezett a valaha volt leggyorsabb utcai Lotus

totalcar.hu :: A Lotus 3-Eleven már eddig is  képtelenül gyors volt , most azonban pöcköltek rajta még egy keveset: elkészült a 3-Eleven 430. Ezzel a brit sportkocsigyártó valaha volt leggyorsabb utcán is használható sportautója született meg.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Kínai luxusautók készülhetnek Európában

vezess.hu :: Állítólag még februárban megszületik a döntés, hogy a 2019-es európai bevezetés kapcsán létesítsen-e helyi gyártóbázist a Lynk & Co., a Volvo anyavállalatának, a Geelynek a fiatalos, high-tech leányvállalata. Az innovatív dizájnt újszerű lízingkonstrukciókkal társító Lynk & Co. első modellje, a 01 november óta kapható Kínában; ez az autó (vagy annak közeli rokona) jövőre hibrid hajtáslánccal érkezhetne hozzánk. Ezzel a lépéssel a Geely komoly lépést tenne globalizációs ambícióinak megvalósítása felé. A cég tavaly már túlteljesítette értékesítési terveit, a kitűzött 1,1 millió autó helyett 1,24 milliót adott el, de többségüket Kínában, márpedig ha csak Kínában vagyunk sikeresek, az nem igazi siker - idézi An Cong Hui vezérigazgatót a Caixin Global nevű kínai gazdasági portál. A Geely egyébként szorgalmasan gyűjtögeti nemzetközi autós trófeáit: tavaly megvette a Lotus anyavállalatát, a Protont, rátette a kezét a Terrafuglia repülőautó-fejlesztő vállalkozásra, valamint

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Alpha X Blackbird: öngyilkossághoz kicsit drága

totalcar.hu :: A Rezvani nevű kis cég eddig is csak durva dolgokat mutatott, de a Beast nevű kétüléses sportkocsijuk legújabb változatával magukat is túllicitálták. Az Alpha X Blackbird a Beast sorozat többi tagjához hasonlóan Lotus Elise alapokra épül, de árban és teljesítményben is többszörösen túlnő az eredetin.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Gyorshajtott a Lotus-vezér, kifogása parádés

totalcar.hu :: Nem túl meglepő, ha egy sportkocsigyár vezetője szereti a gyors autókat. Esetleg szeret gyorsan menni is. A Lotus vezérigazgatója, Jean-Marc Gales is így van ezzel, ráadásul közúton sem riad vissza a sebességhatárok áthágásától. Legutóbb a norwich-i központjuk közelében csípték meg, amikor egy 70 mérföld per órás (113 km/h) szakaszon 102 mérföldes óránkénti sebességgel (164 km/h) száguldott.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Volvo teherautógyárba is beszállnak a kínaiak

totalcar.hu :: A kínai Geely, ahhoz képest, hogy mekkora vállalkozás – egymillió autót sem ad el éves szinten saját neve alatt – elképesztő terjeszkedésben van. Úgy tűnik, a Lotus és a Proton után most a világ második legnagyobb haszonjármű-gyártójából is szép nagy részvénycsomagot vásárolt a cég.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szabadidőjárművek az év legjobb vételei

vezess.hu :: A 31 zsűritagtól összesen 1423 pontot kapott, így kényelmes ráhagyással nyerte meg az Autobest 2018 díjat a Citroën C3 Aircross. A korábban közép-kelet-európai piacokra koncentráló, ám ma már nyugati országok újságíróit is tömörítő Autobest szervezet az ár-érték arány alapján rangsorolja az év újdonságait. Sokat nyomnak a latban a mindennapi használatot meghatározó tényezők: a vételár mellett a praktikum, valamint a stabil hátteret jelentő szervizhálózat és alkatrészellátás. A formaterv és az új technológiák is ott vannak a tizenhárom faktor között. A második helyen, 1302 ponttal az Opel Grandland X végzett, a dobogó alsó fokára a Volkswagen T-Roc állhatott 1205 ponttal. A negyedik-hatodik helyeken nem szabadidőjárművek végeztek, hanem a Seat Ibiza (1190 pont), a Ford Fiesta (1182) és a Honda Civic (1138). Az év embere (Manbest) az a Li Shufu lett, aki a Geely élén gigantikus integrációs folyamatot koordinál; begyűjtötte a Volvót, a Protont, a Lotust, a London Taxit és legutóbb a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Nagy tervek – a Ferrari és a Porsche ellen mennének a kínaiak a Lotus-szal

autopult.hu :: A Lotus korábban igencsak nehéz helyzetbe került, és tulajdonképpen a túlélésük volt a cél, azonban nemrég a kínai Geely megmentőként érkezve felvásárolta az angol márkát, és hatalmas tervekkel vágnának neki a márka felfuttatásának. A tulajdonosok nem kisebb márkák „megtámadását” tűzték ki célul, mint a Porsche, a Ferrari, a Lamborghini vagy éppen a McLaren.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook