Maserati



Egy szívdöglesztő olasz kabrió

autoblog.hu :: A Pogea Racing rajong az olasz sportautókért és művészi szinten finomítja őket tovább. Kreációi mindig különlegesek. Ezúttal egy Maserati GranCabriót tettek még ellenállhatatlanabbá.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Többszáz autó égett le egy olasz kikötőben

vezess.hu :: Többszáz autó égett le Savona kikötőjében október 30-án, kedden. Ennek előzménye, hogy a tenger elöntötte a kikötő két nagy parkolóját, melyek exportra szánt vadiúj autókkal voltak feltöltve. Az autók nagyja olyan hétköznapi típus, mint a Renault Captur és Kadjar vagy éppen a videón is látható Fiat 500L, de bőséggel akadtak Maseratik is az elégett autók között. Nem tett jót az autóknak a vihar sem, de az áradás miatt oda is jutott a sós vízből, ahová nem kellett volna, ez okozhatott zárlatot az akksiknál az éjszaka folyamán és vezetett tűzhöz. Sajnos egyik felvételen sem látszanak a pórul járt Maseratik, bizonyára azokat kevésbé jól hozzáférhető helyen tárolták.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Százával égtek Maseratik egy kikötőtűzben

totalcar.hu :: Nagyjából háromezer autó, köztük több száz exportra váró Maserati égett le kedden egy savonai kikötőben. A megáradó tenger sós vize tett be néhány akkumulátornak, abból lett a baj.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Több száz Maserati égett el egy kikötőben

formula.hu :: Az olasz sportkocsik pusztulását az áradás okozta Savona kikötőjében: amikor a sós víz szintje elérte a szállításra váró autók akkumulátorait, azok felrobbantak, és hatalmas tűz tört ki.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Wami: az eredeti Maserati stílus modern feldolgozásban

totalcar.hu :: Az utóbbi hónapokban kivételesen aktív volt az Ares Design: az apró olasz cég kis szériás átalakításokból szeretne megélni, olyan, egyéni stílusú autókból, amelyekért csak az új formaterv miatt az alapmodell árának többszörösét is el lehet kérni. Ennek érdekében igazán legendás modellekhez nyúlnak vissza, amilyen a Ferrari 400-as sorozata, vagy a 250 GTO.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Ennyit keresnek egy autón a gyártók

vezess.hu :: A folyamatos fejlesztések, a temérdek reklám és a sporttevékenység rengeteg pénzébe kerül egy autógyártónak. Éppen ezért nem árt, ha a termék eladása után szép hasznot rakhatnak zsebre, hogy ez a folyamat magabiztosan fenn is maradhasson. A német diepresse.com összegyűjtötte, hogy 2018 első felében melyik autógyártó nagyjából mennyit keresett egy-egy eladott autó után. A cikkben nincs meglepetés, a rangsort továbbra is a Ferrari vezeti. A leghíresebb olasz sportkocsikat gyártó cég autnként 69 ezer eurót tehet zsebre, ami azt jelenti, hogy átlagosan 22 millió forintnak megfelelő összeget keresnek autónként. A lista második helyezettje a Porsche, akik körülbelül 5,4 millió (17 ezer euró) profitot realizálnak egy autón. Jól fizet a sportkocsi biznisz még a Maserati szintjén is, akiknek modellkínálata főképp szedánokból áll, egy SUV és pár koros sportautó szerepel a palettán. Ettől függetlenül 1,6 millió forintnyi összeg üti markukat minden eladott autó után. Nagyjából egy ligában játszik

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Lejtőn a Maserati? – nagymértékben csökkentek az eladásaik

autopult.hu :: A Maserati szénája nem áll túl jól: bár autóik továbbra is nagyon látványosak, a korábbi, igencsak exkluzív megítélését kezdi kissé elveszíteni az olasz márka, és a tavalyi kellemes eladási számokhoz képest idén sokkal rosszabbul teljesítenek. Mindez számokban kifejezve 41 %-os zuhanást jelent a tavalyi eredményekhez viszonyítva a második negyedévben, és bár részben van mivel magyarázni mindezt, összességében azért nem lehetnek boldogok a vezetők.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Utód nélkül búcsúzik a Fiat Punto

vezess.hu :: Továbbra is nagy átalakuláson megy át az FCA Csoport és azt már Sergio Marchionne halála előtt is tudhattuk, hogy a Fiat Punto utódlása nem szerepel a vállalat tervei között. A Fiat márka ma leginkább az 500-asból él, a cég pedig az Alfa Romeo-ra helyezi a hangsúlyt, mely a Giulia és a Stelvio után további modellekkel bővül majd. A jelenlegi harmadik generációs Fiat Punto 13 éven át maradt gyártásba, ami rendkívül hosszú időnek számít. A Fiat Punto gyártási helyén, Melfiben ezentúl Maserati SUV-k készülnek majd. Eredetileg Project 176 néven indult meg a Fiat kisautójának fejlesztése, mellyel az Uno-nak szerettek volna utódot, 1993-ban azonban már Punto néven mutatták be a modellt, mely aztán '95-ben elnyerte Az Év Autója díjat is. Az első generációból több mint 3,4 millió példányt gyártottak, a három- és ötajtós változatok mellett kabrió kivitelben is kínálták. Az 1999-es Frankfurti Autószalonon mutatták be a második generációt, melyet 2005-ben követett a harmadik. Az utolsó körben

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Maserati 300 millió forintért

autonavigator.hu :: Tökéletes állapotú Maserati kollekció cserélhet gazdát Nagy-Britanniában a nyár végén.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Maserati gőzerővel dolgozik egy belépő SUV modellen

autopult.hu :: A Maserati néhány éve – saját mércéjével nézve – komoly modelloffenzívába kezdett: először bemutatta a minden csavarját tekintve vadonatúj Quattroportét, aztán érkezett a kisebb Ghibli szedán, nemrégiben pedig a márka első SUV modellje, a Levante luxus-sport szabadidőmodell csatlakozott a palettához.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Kigyúrta magát a Maserati Levante

vezess.hu :: A Quattroporte GTS 3,8 literes, 90 fokos V8-as motorjának összkerékhajtáshoz igazított, 550 lóerős, 730 Nm nyomatékú motorja hajtja azt a Levante GTS Twin Turbo V8 modellt, amelynek világpremierjét holnap tartják. A Ferrari által fejlesztett és gyártott blokk 4,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a nehéz autót, a végsebesség 292 km/óra. A kerékméret akár 22 colos lehet - most először kínál ekkora felnit a gyár. A beltérben 14 hangszórós Harman Kardon audiorendszer és sportpedálszett teremt egyedi környezetet, opciós a különlegesen finom Pieno Fiore bőrkárpit. A Levante modellcsalád minden tagja megkapja az opciós adaptív LED-mátrix fényszórókat, a Ghibli és Quattroporte szedánokon már szériaként kínált IVC jármű-dinamikai szabályozórendszert, valamint az átdolgozott váltókart. Az infotainmentrendszer is megújult.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Saját autómárkát alapított a Pininfarina

vezess.hu :: Audi, Bentley, Bugatti, Ferrari, Jaguar Land Rover, Maserati, McLaren, Volvo – ezektől a prémiummárkáktól csábított át felelős beosztású szakembereket a világ legújabb autógyártója, az Automobili Pininfarina. Az azonos nevű dizájnház legnagyobb részvényese, az indiai Mahindra-csoport 100 százalékos tulajdonában álló új márka Olaszországban és Németországban tervezi, fejleszti és gyártja majd autóit, azokat a világ összes meghatározó piacán értékesítik. Az új márka a világ legfenntarthatóbb luxusmárkájává szeretne válni, ezért a Mahindra Forma-E bajnokságban szerzett, immár ötéves tapasztalatára alapozva kizárólag emissziómentes típusokban gondolkodnak. Legelső típusuk, az egyelőre csak PF0-ként ismert modell rendkívül kis példányszámban készül, és valahol 2 és 2,5 millió dollárba fog kerülni. A későbbiekben is megmaradnak a kisszériás gyártásnál és a tisztán elektromos meghajtásnál, beleértve legalább egy szabadidőjárművet.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Elkaszálhatják a Chryslert, de másik amerikai márka is veszélyben van

vezess.hu :: Mostanában egyre többször bukkannak fel különös hírek a FCA csoport háza tájáról, kezdetnek ott volt a Fiat-ok gyártásának beszüntetése Olaszországban, most pedig úgy hírlik, hogy a Chrysler márkát temethetjük el hamarosan. A Fiat-Chrysler konszernhez tartozik többek között az igazán jól teljesítő Ferrari, a Maserati és a feltámadást váró Alfa Romeo is, valamint a Jeep és a Dodge. A Chrysler mélyrepülése már hosszú ideje tart, rengeteg próbálkozás volt már a megmentésére, a 300C-t például Lancia Thema néven európai piacon is árulták, ám ez sem a Lanciát, sem az amerikai vállalatot nem húzta ki a gödörből. Mára oda jutottak, hogy hazai piacon sem igazán képesek sikereket elkönyvelni. A modellválaszték mára két autóra szűkült, az igazán koros 300-as és Pacifica családi egyterű, mely szintén nem a legfrissebb darab. Maga Sergio Marchionne is azt nyilatkozta, hogy a négyajtós modell valószínűleg a jelenlegi generációval el is búcsúzik, valamint nincsenek fejlesztés alatt álló modellek a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Százmilliós kincsek egy elfeledett konténerben

vezess.hu :: Az elmúlt években az egekbe szökött a nagy értékű veterán autók iránti érdeklődés, egymás után dőlnek meg a rekordok, a napokban 21 milliárd forintért cserélt gazdát egy Ferrari 250 GTO. A veterán csodák tulajdonosai egyre gyakrabban nem dísznek, hanem aktív használatra, akár versenyezni veszik meg ezeket a kincseket, ami viszont azt jelenti, hogy folyamatos alkatrész-utánpótlásra van szükség, csakhogy az ötven, hatvan éves autókhoz ritka és/vagy méregdrága az eredeti vagy azzal megegyező minőségű, korhű alkatrész. Ezért csodálatos az a konténer, amire Anglia déli részén bukkantak rá egy aukciós ház munkatársai: annak mélyén ugyanis eredeti gyári faládákban bezsírozott, tökéletes állapotban fennmaradt Abarth, Maserati és Ferrari alkatrészeket találtak. A teljes lajstromozással még nem végeztek, de a felmérést vezető Chris Routledge, a Coys aukciós ház igazgatója szerint olyan a lelet, mint amikor a régészek Tutanhamon sírját tárták fel: minden kincs alatt kettő újat találnak. Küllős

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Sportkocsikra és terepjárókra költ a Fiat-Chrysler

totalcar.hu :: Ahogy eddig, a Fiat-Chrysler vezetése négy márka, az Alfa Romeo, a Jeep, a Maserati és a Ram fejlesztésére koncentrál a következő öt évben is. A Chrysler, a Dodge és a Fiat viszont mintha nem is létezne, egyszerűen nem beszéltek róluk. A Jeep terveiről már ejtettünk szót, de nem kevésbé komolyak az FCA szándékai a másik három márkával sem.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Nem gyártanak több Fiatot Olaszországban?!

vezess.hu :: Jövőre nyugdíjba vonul Sergio Marchionne, de hátralévő hónapjait sem békés nyugalomban tervezi letölteni a Fiat Chrysler szövetség vezetője: a Bloomberg úgy tudja, június elején nagy bejelentésre készül, aminek a Fiat-rajongók aligha fognak örülni. Az értesülések szerint beszüntetik a Fiat Punto és az Alfa Romeo Mito gyártását, ezek utód nélkül tűnnek el a süllyesztőben. A Fiat márka a jövőben az 500-as és a Panda modellcsaládokra korlátozódna, amelyeket egyébként a jövőben dízelmotorok helyett hibrid hajtáslánccal fognak felszerelni, gyártásukat pedig átköltöztetik Lengyelországba. Az Olaszországban így felszabaduló helyeken nem olcsó kisautókat, hanem drága nagyokat gyártanának: Maserati, Alfa Romeo és Jeep gyártósorokat állítanának üzembe. Pomiglianóban, a Panda helyén egy városi Jeep kézül majd, a Mitótól megszabaduló Mirafiori üzemben pedig a Maserati Levante SUV tervezett testvérét fogják gyártani. Bármennyire szokás fújni Marchionnéra, Észak-Amerikában bejött az általa

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szuper-SUV Maserati módra – íme, a Levante Trofeo

autopult.hu :: A Maserati nem a legszebb és legkönnyebb időszakát éli mostanában, de a legendás olasz márka természetesen folytatja a munkát. New Yorkban például lepelezték a Levante SUV legvadabb verzióját, amely a Trofeo névre hallgat, és egy Ferraritól érkező V8-as szív élteti – mondanunk sem kell, ez kötelező lépés volt a gyáriaktól, hiszen az ilyen exkluzív hobbiterepesek világában bizony még ilyen teljesítményszinten is komoly harc dúl.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Levante Trofeo: ez most a legerősebb Maserati

totalcar.hu :: A Levante valamilyen rejtélyes oknál fogva eredetileg csak hathengeres motorokkal mutatkozott be bő két évvel ezelőtt, és csak mostanra sikerült belefaragni a Quattroporte ikerturbós nyolchengeresét.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Volvo alapokra épül a Lotus terepjáró

totalcar.hu :: Már korábban is felmerült a lehetősége, hogy a Lotus a Porsche, a Maserati és a Lamborghini példáját követve sportos szabadidő-autót dobjon piacra, de úgy néz ki, a valódi lehetőség csak most nyílt meg a britek előtt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Újabb nyilvános kivégzést tartottak értékes autóknak a Fülöp-Szigeteken

totalcar.hu :: A februári nagy autózúzó show-nál szerényebb értékben, de szívfájdító veszteségekkel rendezett újabb nyilvános autótaposást Rodrigo Duterte, a Fülöp-Szigetek elnöke. Ezúttal tizennégy autónak, köztük egy Maserati Quattroporténak, Renault 5 Turbónak, Porsche 911 GT3-nak esett neki a buldózer.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Tolná ezeket minden jó ízlésű apuka is

autonavigator.hu :: Apróságok tömkelegét hozta a Maserati a Genfi Autószalonra, ha már új valódi autót egyelőre nem mutattak. Ezek a kisautók viszont garantáltan elrabolják minden autóőrült szívét.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Fából vaskarika – fajátékok készültek a Maserati modelljei alapján

autopult.hu :: Az egyszerű autórajongót nem nehéz levenni a lábáról, hiszen szinte bármi elegendő lehet, aminek köze van szeretett négykerekűihez. Erre tökéletes példa a Maserati és a Playsam legutóbbi közös projektje: a prémium fajátékokkal foglalkozó gyártó ugyanis a legendás olasz márka autóit formálta meg a nemes anyagból, és a végeredmény még felnőtt szemmel is lenyűgöző – sőt, inkább úgy mondanánk, hogy felnőtt szemmel lenyűgöző csak igazán.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ki mondta, hogy a jövő a ronda autóké?

totalcar.hu :: Nagyon érdekes utat járt be az utóbbi években az olasz Pininfarina. Az 1930-ban alapított formatervező stúdió 2015-ben került az indiai Mahindra tulajdonába, és míg egykor gyönyörű vonalvezetésű Ferrarik, Maseratik, Alfa Romeók fűződtek a nevükhöz, addig most jobbára vagy az indiai anyacéggel, vagy más, ázsiai partnerekkel dolgoznak együtt. A hongongi székhelyű Hybrid Kinetic Grouppal való együttműködés eredményét Genfben testközelből is láttuk.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Egyre nehezebb helyzetben a Maserati – vissza kell venniük a termelést

autopult.hu :: Mostanra sajnos teljes bizonyossággal állíthatjuk, hogy a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) tervei nem jöttek be a Maserati márka új irányba való elindításával kapcsolatban. Az olasz gyártó olyannyira nehéz helyzetben van, hogy minden modelljének gyártását szüneteltetnie kell időről időre, köszönhetően a gyér keresletnek az autóik iránt. Ezúttal egy kompromisszumos megoldást dolgoztak ki, hogy ne kelljen elbocsátaniuk a dolgozóikat.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook