SEAT



A SEAT és az IBM forradalmasítja a városi mobilitást

autoszektor.hu :: A SEAT és az IBM egy, a városi vezetés átalakítására szolgáló új megoldás kifejlesztését jelentette be. Ezt egy nappal a városi mobilitás forradalmasítására tervezett SEAT Minimó bemutatása után tették, a "Mobility Advisor" az IBM Watson AI-t használja, hogy segítse a városi lakosokat napi közlekedési lehetőségeikről való tájékozott döntések meghozatalában: autóktól a robogókig, kerékpárokig és tömegközlekedésig.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ezek az autók ártanak a legtöbbet Európának

vezess.hu :: 2014 óta nem volt ilyen magasan az európai újautó-piac átlagos CO2-kibocsátási indexe. A romló tendencia egyértelműen a dízelek kegyvesztetté válásának, illetve a szabadidőjárművek térnyerésének tudható be. A luxusautók és a kompakt buszlimuzinok kivételével minden szegmensben romlott a szén-dioxid-kibocsátási index. Előbbi a plug-in hibrid és villanyautóknak tudható be, utóbbi meg leginkább annak, hogy ilyen autók egyre kevésbé léteznek. A húsz legnagyobb darabszámban eladott autómárka eredményeit elnézve szomorú, hogy mindössze öt márka (Toyota, Nissan, Suzuki, SEAT és VW) tudta csökkenteni flottaszintű súlyozott CO2-átlagát. A legnagyobb fejlődést a Nissan mutathatja fel, nyilván a Leaf iránti növekvő kereslet miatt. Ugyanakkor mérföldkőhöz érkezett Európa: most először fordult elő, hogy egy autómárka CO2-kibocsátása 100 g/km alá csökkent. Az eredményt a Toyota könyvelhette el, a márka eladásaiból közel 50 százalékot kitevő hibridek megtették a hatásukat.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


SEAT el-Born: csatlakozás az elektromos mobilitáshoz

formula.hu :: A SEAT el-Born a világ minden tájáról érkező újságírók előtt, a Volkswagen Group Night rendezvényén debütál, röviddel azelőtt, hogy a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatkozna a nagyközönségnek. A SEAT el-Born egy olyan tanulmányautó, amely választ kínál az elektromos forradalom összetett kérdéseire és alapvetően megváltoztathatja annak folyamatát.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A SEAT előrevetíti az elektromobilitást

formula.hu :: A SEAT az idei Genfi Autószalonon mutatja be első, teljesen elektromos koncepcióautóját, amely a Volkswagen-csoport MEB platformjára épült. A modell számos kérdést megválaszol azzal kapcsolatosan, hogyan néz majd ki a mobilitás a jövőben egy olyan autó esetében, amely továbbra is szeretné kifejezni a márka legfőbb értékeit: a teljesítményt, a dizájnt és a technológiát.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


SEAT Minimó, a jármű, mely forradalmasítja a mobilitást

formula.hu :: A SEAT óriási lépést tesz a városi mikromobilitási stratégiájában a Minimó bemutatásával az idei Mobile World Kongresszuson, ami egy mobilitási platformként kifejlesztett koncepcióautó, mely bemutatja a vállalat jövőképét a városi mobilitásról.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Tarraco 4Drive tesztvezetés a marokkói sivatagban

formula.hu :: A kihívással, amit Észak-Afrika dűnéi és hegyvidékei jelentenek, a legtöbb autónak soha nem kell megbirkóznia. A nehéz terep - sivatagi homoktól a meredek sziklás lejtőkig - csak a leghatékonyabb járművek számára jelent legyőzhető terepet, ezért is választotta a SEAT legnagyobb szabadidőautójával a marokkói sivatagot, hogy kiemelje annak figyelemre méltó képességeit.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megvan a harmadik Škoda SUV neve

vezess.hu :: Az inuit eszkimók nyelvén a kamiq annyit tesz, minden helyzetben tökéletesen testhez álló. Ezzel elég magasra helyezi a lécet saját magának a Škoda, de nincs miért aggódniuk, hiszen a SEAT Arona és a Volkswagen T-Roc műszaki rokonaként kipróbált alapokon nyugszik majd az autó. Az európai Kamiq (hiszen Kínában egy másik modellt árulnak ezen a néven) technológiai tartalma vélhetően nem marad el a spanyol és német fivérekétől. Motorból egyliteres, háromhengeres, és másfél literes, négyhengeres benzinesekre (95-150 LE), illetve 1,6-os dízelekre (95-115 LE) számíthatunk, a magas üléspozíció és a jó körkörös kilátás mellett vezetőtámogató funkciók széles köre segíti a biztonságot. A gyalogosfelismerő vészfékrendszer bevezetése például biztosra vehető, hiszen anélkül ma már nem jár öt csillag az Euro NCAP töréstesztjén. A Škoda Kamiq március első napjaiban tartja világpremierjét.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Először együtt a SEAT három szabadidő autója

formula.hu :: „Az új SEAT Ateca kulcsszerepet játszik új márka stratégiánkban. Az Ateca indítja a SEAT történetének legnagyobb termék offenzíváját”.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


SEAT mérnökök az északi sarkkörön

formula.hu :: Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal. Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a szakemberek garantálhassák, minden rendszer tökéletesen működik, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Bemutatkozik a SEAT új szabadidő-autója, a SEAT Tarraco (X)

vezess.hu :: A legújabb SEAT, melyet a martorelli gyárban terveztek és fejlesztettek ki és a németországi Wolfsburgban gyártanak, a márka termékoffenzívájának harmadik eleme, és bepillantást enged az új SEAT-ok jövőbeni formatervezési világába is. Az új Tarraco, az Ateca és az Arona nagyobb testvére, a SEAT szabadidő-autó-család csúcsán helyezkedik el, és ötvözi a legfejlettebb technológiát, a vezetési komfortot, és az elegáns, haladó formatervezést. A SEAT Tarracót olyan autósok számára alkották, akik egy gépkocsiban kívánják megtalálni az izgalmat és a funkcionalitást is. Olyan autósoknak szánják, akiknek szükségük van a maximum hét személy befogadását lehetővé tevő praktikusságra, de értékelik, hogy autójuk jól reagál a vezető utasítására, és a lendületes vezetés élményét nyújtja. A SEAT Tarraco két benzinmotoros változattal lesz elérhető: a négyhengeres, 1,5 literes TSI motor 150 lóerővel, hatsebességes kézi sebességváltóval, elsőkerék-hajtással, illetve a 2,0 literes, 190 lóerős motor, ami

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Új motorokkal támad a Mazda3

vezess.hu :: Látványosnak ígérték a tanulmányautók a Mazda3 negyedik generációját és most a sorozatgyártású modell láttán kissé csalódottak vagyunk. Óriási újítást nem látni, a Los Angeles-i Autókiállításon leleplezett negyedik generációs modell inkább tovább viszi az előző kocsi jegyeit, a Mazda által KODO-nak hívott formanyelvet. A hangsúly az élek nélküli felületeken, az egy vonallal megrajzolható formákon van. A sportosságért a nyúlánk orr-rész, a keskeny fényszórók és a szűkülő oldalablakok felelnek. Érdekes, hogy a kocsi C oszlop környéki része, illetve a hátsó traktus akár az első generációs SEAT Leon utánérzése is lehetne. A kompakt méretű kocsi továbbra is kétféle karosszériával, ferdehátúként és szedánként kerül a piacra. Természetesen az autó valamelyest nőtt, a szedán hossza 4579 mm-ről 4662-re, a ferdehátú 4275 mm-ről 4459 mm-re. A Mazda3 szélessége és magassága minimálisan változott, most 1797, illetve 1440 mm-es (szedán 1445 mm). Belül is sokkal inkább evolúció zajlott, mint

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


65 éves az első SEAT

formula.hu :: Martorell, 2018. november 23. - A SEAT 1400-as, melynek gyártása 65 évvel ezelőtt, 1953. november 13-án kezdődött, egy luxus kivitelű, elegáns személygépkocsi volt.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Szupertakarékos városi SEAT érkezik

vezess.hu :: A 30 év alatti európai fiatalok körében 20 százalékkal csökkent az autóvásárlás iránt érdeklődő potenciális ügyfelek aránya. Erre a trendre reagálva a SEAT hamarosan bemutatja elektromos rollerjét, az eXS modellt. A kifejezetten a SEAT számára kifejlesztett modell a Segway ES2 modelljének elektromos platformjára épül. Elöl-hátul rugózást kapott, kerekei viszonylag nagyok (8 col, azaz 20 cm átmérőjűek), a jármű végsebessége 25 km/óra, azaz megegyezik az elektromos rásegítésű kerékpárok (pedelec) számára engedélyezett tempóval. A novembertől Spanyolországban, decemberben az osztrák, svájci és portugál piacokon, majd 2019-ben Európa-szerte forgalomba kerülő eXS elöl-hátul LED világítást kapott, LCD képernyővel és tempomattal (!) is rendelkezik, a tulajdonos jó kedvéről lopásvédelem és hangulatvilágítás gondoskodik, a 45 kilométeres hatótávolságot pedig extra akkumulátorral toldhatjuk meg. A vételárról egyelőre nem nyilatkozott a SEAT.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Az új CUPRA Ateca: a sportosság legkorszerűbb értelmezése

formula.hu :: A SEAT díjnyertes motorsport részlegéből önálló márkává előlépett CUPRA az egyediség, a kifinomultság és a teljesítmény legkorszerűbb formáját testesíti meg. A szenvedély hívta életre, hogy világszerte meghódítsa az autózás rajongóit olyan járművek megalkotásával, amelyek a múltban való nosztalgiázás helyett a jelenkor eredményeit képviselik. A motorsport részleg legtapasztaltabb, legelkötelezettebb és legmegszállottabb tagjai visszatértek a műhelybe, hogy megalkossák a vállalat egy új dimenzióját és új megvilágításba helyezzék a szervezet kompetenciáit, képességeit és a benne rejlő lehetőségeket.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Háromnapos autókiállítás kezdődik a Millenárison

vezess.hu :: A Budapest Auto Show-t második alkalommal rendezik meg, az egykori budapesti autószalon hagyományának megszakadásával a közönség most újra kiállításon találkozhat a Magyarországon forgalmazott nagy márkák friss modelljeivel. A kiállítók száma bővült tavaly óta, a rendezők arra számítanak, hogy egyre több márka él majd ismét a közvetlen bemutatkozás lehetőségével. Az idén kilenc márka állítja ki több mint 50 modelljét, közöttük több újdonságnak itt lesz a hazai bemutatója. Az Audi, a Citroën, a Honda, a Peugeot, a Renault, a Škoda, a Suzuki, a Volkswagen is elhozza legújabb modelljeit, a SEAT sportos autóit gyűjtő új márka, a CUPRA szintén itt lesz először látható Magyarországon. A látogatók helyszíni regisztráció után ki is próbálhatják a kocsik jelentős részét. A szervezők az idén mintegy 12 ezer látogatót várnak, és a tavalyi tapasztalatok alapján a rendezvény három napja alatt legalább 850 tesztvezetésre is sor kerülhet. A kiállítás első napján tartják a Millenárison a Cégautó

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Megkezdődik a SEAT Tarraco gyártása Wolfsburgban

formula.hu :: Megközelítőleg 20 év után a Volkswagen wolfsburgi gyára ismét a Csoport egy másik modelljét gyártja: a SEAT Tarraco-t. A spanyol szabadidő autó, amit Barcelonában terveztek és fejlesztettek, kihasználhatja az MQB gyártási platform nyújtotta szervezeti együttműködés szinergikus hatását. A spanyol újdonság a Volkswagen Tiguan-nal és a Touran-nal együtt gördül le a wolfsburgi gyártósorról.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Budapesti Autószalon lesz a Millenárison

vezess.hu :: Mindössze három héttel a Párizsi Autószalon után Magyarországon a Budapest Auto Show keretében ismerhetik meg a hazai autóvásárlók a legfrissebb modelleket. Az október 26. és 28. között megrendezett eseményen legalább kilenc márka állítja ki az újdonságait. A Millenárison 3300 négyzetméteren közel ötven autó várja az érdeklődőket, és a hagyományos kiállításokkal ellentétben a látogatók a helyszínen tesztvezetésre is regisztrálhatnak, és így rögtön ki is próbálhatják a kocsikat. Különlegességekből várhatóan nem lesz hiány, ugyanis az Audi, a Citroën, a Honda, a Peugeot, a Renault, a Škoda, a Suzuki, a Volkswagen már biztosan elhozza a legújabb modelljeit, ráadásul a SEAT sportos négykerekűit gyűjtő új márka, a Cupra is itt lesz először látható hazánkban. A show részeként a szervezők számos, kicsiknek és nagyoknak szóló látogatói programmal is készülnek. A kiállítás színpadán például több élsportolóval, divattervezővel, tévés személyiséggel is találkozhatnak az érdeklődők, de hallhatnak

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Párizsban tartja világpremierjét a gázos Arona

formula.hu :: A SEAT hamarosan lerántja a leplet a világ első, sűrített földgáz (CNG) üzemű SUV modelljéről, az Arona TGI ugyanis az októberi Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét. Az Arona TGI a negyedik jármű a SEAT kínálatában, amely ezzel a tisztább és olcsóbb üzemanyaggal üzemelhet. A Leon, az Ibiza és a Mii modellekhez csatlakozva az új Arona TGI bemutatásával a SEAT még közelebb került céljához, a szén-dioxid és nitrogén-oxid kibocsátás csökkentéséhez, amelyet többek között a sűrített földgáz (CNG) használatának kiterjesztésével kíván elérni.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A SEAT feljebb lépett az új Tarraco-val

formula.hu :: Megérkezett a SEAT Tarraco. Nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos épületekkel bíró kulturális központról, a fiatalos és kalandokra hívó Tarragonáról kapta. A Tarraco nevét "össznépi" szavazással választották ki, több, mint 140 000 lelkes résztvevővel, akik a "#SEATseekingName" verseny utolsó szakaszában részt vettek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Itt az eddigi legnagyobb SEAT, a Tarraco

autonavigator.hu :: Ismét egy spanyol városról nevezte el új autóját a Seat, amitől minden eddiginél nagyobb bevételre számítanak. A Tarraco igazi közönségkedvenc lehet, mindene megvan, ami ma divatos.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Veszettül sportos terepjárót épít a SEAT

vezess.hu :: Nem sokkal azután, hogy a SEAT függetlenítette sportos részlegét, máris kiderülni látszik, milyen irányban indul tovább az immár önálló márkaként működő Cupra. Az Ateca bemutatása ugyanis csak a kezdet volt, egy spanyol autós szaklap szerint már dolgoznak a SEAT Arona sportverzióján. A Cupra Arona már 2020 végén piacra kerülhet, és gyakorlatilag a Polo GTI emelt hasú verziója lesz, azaz 200 lóerős, négyhengeres turbómotor kerülhet az orrába. 200 lóerő, 320 Nm - csak a címke változik majd. A Polo GTI 6,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára; ha a Cupra Arona megüti a 7 másodpercet, nagyon kemény lesz. A városi sportterepjáró módosításainak a sorából a futómű és a fékrendszer sem marad ki, és persze teljes körű optikai morcosításra is számítunk, a dupla ikerkipufogótól a sportülésekig.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Digitális műszerfallal erősítenek a legkisebb SEAT-ok

autonavigator.hu :: Ha eddig hiányoltad a szinte szuperszonikus műszerfalat a legkisebb SEAT-okból, nem kell tovább búslakodnod, mert ezen a téren is erősít a spanyol márka!

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Limitált szériás SEAT Leon Cupra modell készült

autonavigator.hu :: Sajnos csak Nagy-Britannia népe örülhet a Leon Cupra limitált szériás modelljének, amelyből nagyon kevés példány készült.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Félig sportos verzióval erősít a Hyundai i30

vezess.hu :: Nagy dolog volt, amikor a Hyundai a Ford Focus ST, a Renault Mégane R.S. és a SEAT Leon Cupra (ma már csak Cupra) konkurenseként bemutatta az i30 N sportmodellt, de lássuk be: az emberek többségének sok egy 250 (pláne 275) lóerős alsó-középkategóriás autó – vagy azért, mert nem praktikus a mindennapokban, vagy még inkább azért, mert nem tudunk mit kezdeni ennyi erővel. Mostantól viszont megkaphatjuk a látványt, a nyomasztó teljesítménytöbblet nélkül: az i30 N Line a dicső nagy testvér által ihletett lökhárítókat, 18 colos kerekeket, dupla kipufogót kapott, még saját logót is terveztek az N Line részére, ami arra enged következtetni, hogy hamarosan más modellek is hasonló morcosítást kaphatnak. Az utastérben nyersbőr sportülések, perforált bőr sportkormány és N váltógomb hirdeti a dinamizmust, de a helykínálat és az egyéb funkciók megmaradtak a civil i30 szintjén. Az i30 N Line egyetlen motorral, az 1,4 literes benzines turbóval kapható. A motor 140 lóerős, gázreakcióit finomították,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook