Subaru



Legendaépítő modellt tesztel a Lynk & Co

totalcar.hu :: Manapság egyre kevesebb igazán durva sportszedánt építenek. Mitsubishi Lancer Evo már évek óta nem készül, és a Subaru Impreza WRX STi is egyre nehezebben felel meg a környezetvédelmi normáknak. Ám a Lynk & Co sportrészlege, ahol az idei WTCC versenyekre szánt gépeket fejlesztik, most épített valami hasonlót.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Autók, amelyek velünk mennek nyugdíjba

vezess.hu :: Tizenöt év. Ennyi idő alatt akár két házasság, két válás, némi (bal)szerencsével egy gyerek és egy unoka is belefér egy ember életébe. Egy kutyaöltőnyi idő, amely alatt még Magyarországon is le szoktuk cserélni az autónkat (az ACEA statisztikái szerint nálunk 14,9 év az autók átlagos életkora). Ezt a tizenöt évet jelölte ki piaci vizsgálata határértékének az ISeeCars.com, egy észak-amerikai használtautó-piaci elemző és kereső szervezet, amely bármely pillanatban mintegy 750 ezer meghirdetett használt autóra bír rálátással. Ezen adatbázis alapján gyakran készítenek piaci elemzéseket, értékbecsléseket, miegymást. Legutóbb azt vizsgálták meg, 2018 során hány olyan, 1981 és 2003 között gyártott autót hirdettek meg, amely még első tulajdonosa kezében volt. Ezek az autók legalább 15, de akár 37 évesek is lehetnek – maradjunk a tizenötnél. A lista élén japán autók állnak – kétharmad rész Toyota, egyharmad rész Honda és Subaru vegyesen. Európai, Amerikai, Koreai autó nincs a Top 15-ben. Főként

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Európába jönnek a hibrid Subaruk

totalcar.hu :: Azt még nem árulták el, hogy melyik két Subaru típusból érkezik először hibrid változat Európába, de az E-boxer már nem teljesen új. Az XV-ben már bemutatták egy változatát, amely Japánban és Észak-Amerikában már kapható egy ideje.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Érik az új Toyota GT86

vezess.hu :: 2012-ben jelent meg a Toyota és a Subaru közös fejlesztése, a 2+2 üléses GT86 (vagy Subaru BRZ). A márka ekkor indult el a sportos visszatérés útján, ekkor csatlakoztak a megbízhatósági vb (WEC) mezőnyéhez, valamint később a rali-világbajnoksághoz is. Ebben a szellemben készültek a japán utcai autói is, és a legtöbb modell vonásait sportosabbra húzták. A GT86 2017-ben ugyan ráncfelvarráson esett át, ám új modell nem jelent meg belőle, miközben a legendás Suprát is feltámasztották a BMW segítségével. Mivel a GT86 már a kifutás szélén áll, kétségessé vált a tényleg nagyszerű vezetési élményt nyújtó sportautó jövője. Azonban nemrégiben a Toyota észak-amerikai szóvivője, Nancy Hubbell elmondta, a GT86 ilyen vagy olyan formában életben marad. Ahogy Tojoda Akio, a márka elnöke a 2020-as Supra leleplezésekor elmondta, a Toyota izgalmas járműveket kíván építeni, és ebbe a sportautók is beletartoznak. A GT86 régóta tagja a Toyota modellcsaládjának, és a tervek szerint az is marad. Az még

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megjött az új Subaru Legacy

totalcar.hu :: Valahogy úgy újul meg a Legacy, ahogy egy generációval ezelőtt a Suzuki Swift : mindent kicseréltek rajta és benne, de a formatervet épp csak módosították. Hogy ez miért jó, az nehezen érthető, hisz az új autó kifejlesztése ettől még nem lesz olcsóbb, viszont a figyelmet felhívni a modellváltás tényére csaknem lehetetlen.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Megvillan a következő Subaru Legacy

totalcar.hu :: A jövő héten nyíló Chicago Auto Show-n mutatkozik be a Subaru Legacy következő generációja. Első pillantásra nem tűnik jelentősnek a változás, bár akad néhány gyanús részlet.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Alkatrészhiba miatt leállt a gyártás a Subarunál

vezess.hu :: A gyártás már január 16. óta szünetel, a leállásról elsőként az Asahi Shinbun lap számolt be szerdán. A Subaru nem közölte, miért nem jelentette a problémát korábban. A probléma a december vége és január 16. között gyártott Forester, Impreza, és XV modelleket érinti, de a többi modell gyártása is leállt, mert ugyanazon a gyártósoron készülnek. A Subaru amerikai üzemében nem állt le a gyártás. Az Asahi Shinbun jelentése szerint a gyártás leállítása több mint tízezer autós kiesést okozhat majd a vállalatnak. A leállás a lap beszámolója szerint már érezteti hatását a kereskedőkhöz érkező tételekben. A Nomura Securities befektetési tanácsadó cég szakértői szerint egy hét gyártási szünet 13,5 milliárd jen (123 millió dollár) üzemieredmény-kiesést okoz a vállalatnak. A mostani leállástól függetlenül is rossz idők járnak a Subarura, mivel visszahívások, valamint a minőségellenőrzési rendszerében feltárt hiányosságok miatt stagnáló eladások következtében novemberben negyedével csökkentette a

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


S209: most ez a legdurvább Subaru

totalcar.hu :: A 90-es évek raliautó-alapú utcai sportszedánjai közül már csak az Impreza WRX van talpon, de ebből most újabb változatot mutatott be Detroitban a gyári tuningrészleg, az STI.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ha nem tudtok magatokkal mit kezdeni, keressetek egy füves területet és egy Subaru-motoros buggyt

formula.hu :: Parc Fermé: Ha nem tudtok magatokkal mit kezdeni, keressetek egy füves területet és egy Subaru-motoros buggyt

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Itt a Subaru első plug-in hibridje!

vezess.hu :: Egy tankolással akár 770 kilométert képes megtenni a Subaru Crosstrek Hybrid, a márka első PHEV modellje. Ebből 51 kilométert tud tisztán elektromos üzemben leküzdeni, akár 105 km/óra sebességig haladhat emissziómentesen a modell. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses boxermotorhoz két villanymotor társul: az egyik indítómotorként és generátorként szolgál, a másik hibrid vagy elektromos üzemben hajtja a modellt, illetve a fékenergia-visszanyerésben jut szerephez. Ez utóbbihoz új elektronikus szabályozású fékrendszert fejlesztettek, hiszen a mechanikus súrlódóféket kisebb mértékben alkalmazza a modellt. A 2019-es hibrid modell nem csak a széria legtakarékosabb, de egyben a legerősebb verziója is, bár a hajtáslánc teljesítményéről nem közöl adatot a Subaru. A fokozatmentes váltóval felszerelt modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,6 liter. Alapfelszerelés a teljesítménykifejtést szabályozó SI-DRIVE üzemmódkapcsoló, valamint az aktív nyomatékvektor-szabályozási rendszer. A képeken

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Már nem a Toyota gyártja a legmegbízhatóbb autókat…

vezess.hu :: A hét elején elárultuk, mely autómárkák végeztek a Consumer Reports megbízhatósági rangsorának a végén. Most ideje sorra venni az élbolyt. A felmérésben egy-tizennyolc éves autókról nyilatkoztak gazdáik, tizenhét kategóriában értékelve azok megbízhatóságát. Tavaly még a Toyota állt a sor élén, most helyet cserélt testvérmárkájával, a Lexus-szal. Meglehetősen unalmas ez a csiki-csuki: hatodik éve osztoznak az első két helyen, előtte pedig testvérmárkájuk, az azóta megszűnt Scion vezette a felsorolást. A harmadiktól a hatodik helyig négy ázsiai gyártó: a Mazda, a Subaru, a Kia és az Infiniti áll. Ezzel le is tudtuk az átlagnál megbízhatóbb márkák csoportját. Utána, az átlagosok élén lépnek be a képbe az európaiak: az Audi, a BMW és a Mini; a tízes listát a Hyundai zárja. Porsche, Genesis, Acura és Nissan – így jutunk el addig a tizenötös sereghajtó listáig, amit már ismerünk. Alább a teljes 29 tagú mezőnyt egyben mutatjuk meg.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ezek a világ legértékesebb autómárkái

vezess.hu :: Az Interbrand szervezet 2000 óta minden évben kiadja a világ 100 legértékesebb márkáját tartalmazó listáját. A márkákat anyagi helyzetük, operatív profitjuk, valamint befolyásolási és ügyfélmegtartó képességük alapján rangsorolják. Az élen szokás szerint a világ gigavállalatai állnak: az Apple és a Google, mögéjük felzárkózott az Amazon internetes áruház. A Toyota a hetedik helyen áll, ahogy tavaly is, mögötte a Mercedes, és a százas listán további tizenhárom gyártó található elszórva. A BMW az egyetlen autóipari szereplő a listán, amely tavaly óta veszített értékéből. A legdurvábban a Ferrari növelte értékét; a tavaly újoncként debütáló Tesla pedig idén lecsúszott a listáról, helyére a Subaru lépett.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Suzuki is belekeveredett a csalásba

vezess.hu :: A Suzuki Motor Corp., a Mazda Motor Corp. és a Yamaha Motor Co. a minisztérium megállapítása szerint 2012 óta összesen 6400 járművön végzett el szabálytalan fogyasztásiérték-vizsgálatot. A közlekedési minisztérium a múlt hónapban kötelezett 23 járműgyártó céget a minőség-ellenőrzési eljárások felülvizsgálatára azt követően, hogy a Nissan Motor Co. és a Subaru Corp. autógyárak beismerték, hogy valótlan üzemanyag-fogyasztási és emissziós adatokat adtak meg egyes gyártmányaiknál. A minisztérium megállapította, hogy a Suzuki, a Mazda és a Yamaha egyes esetekben úgy adott meg emissziós és fogyasztási adatokat, hogy bizonyos mérési paraméterek, például a sebesség, nem voltak a tesztelési követelmények szerint beállítva. Valótlan adatokat nem adtunk meg ugyan, de ezzel együtt is súlyos problémát jelent, hogy a járművek ilyen nagy számánál végeztük el helytelenül a méréseket. Nagyon komolyan vesszük a történteket - mondta Szuzuki Tosihiró (Toshihiro Suzuki), a Suzuki Motor elnöke Tokióban

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Kétéltű autót készítene a versenyautó-specialista

totalcar.hu :: Az elmúlt évtizedek talán legismertebb versenyautó-építő cége a Prodrive. Számukra a Subaru raliautóinak kifejlesztése jelentette a sikeres kezdést, de azóta készítettek fel Ferrarikat és Aston Martinokat a Le Mans-i 24 órásra, és Renault Mégane-t túrakocsi-versenyzésre. Most azonban valami egész mással kezdett foglalkozni a cég, legalábbis David Richards, a cég elnöke szerint: úszóképes autót készítenének, 150 ezer font – olyan 53 millió forint – körüli áron.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ismét a japán vásárlókat kényezteti a Subaru

autonavigator.hu :: Kizárólag a japán piacra szánja a Subaru a WRX STi legújabb változatát.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Subaru XV 2.0i (2018) teszt – Rejtőzködő tehetség

autopult.hu :: Megemelt kompakt kizárólag szívómotorral, kizárólag összkerékhajtással és kizárólag fokozatmentes automataváltóval – nem úgy hangzik, mint egy mai sikerrecept. Pedig a vadonatúj Subaru XV univerzális megoldást kínál a hétköznapok összes kihívására, a papírformára pedig kiegyensúlyozott tudásával cáfol rá. De vajon ez elég a sikerhez?

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Ütközéskor nyílnak az ajtók

vezess.hu :: Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autót (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása. Mercedes-Benz V-osztály(Gyártás: 2018. február 15-19.)Az ajtókilincs összeszerelésénél kimaradtak egyes alkatrészek, ezért oldalirányú ütközés esetén kinyílhatnak az oldalajtók. Subaru Tribeca, B9 Tribeca(Gyártás: 2006 – 2014)A Takata légzsákjai a Subaru nagy utasszállítójába is bekerültek; a korrodált gázgenerátorok hibája miatt az utasoldali légzsák nyitásakor nagy sebességgel fémrepeszek repülhetnek szét az utastérben. Chrysler 200Dodge AvengerJeep Cherokee, Liberty(Gyártás: 2011. június – 2013. december)Az utasülés foglaltsági érzékelőjének vezérlőegysége hibás,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


A Subaru elkötelezett a szedánok mellett

autonavigator.hu :: Érdekes és tanulságos összefüggésre világítottak rá a Subarunál a gombamód szaporodó szabadidő-járművek kapcsán.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Turbómotort kaphat a Toyota GT86 új generációja

vezess.hu :: A jelenlegi kétliteres, 200 lóerős szívómotor helyett egy 260 lóerős, 2,4 literes turbó kerülhet a következő generációs Toyota GT (és Subaru BRZ) orrába, vélik tudni japán újságok. Az biztos, hogy a Toyota továbbra is a Subaruval építi az autót, mert a boxermotortól nyert mély tömegközéppont és rezgésmentes járás jól illik a koncepcióhoz. Viszont a teljesítményt egyre többen keveslik, tehát feltöltés kell a blokkra, az viszont a jelenlegi platform mellett nem megoldható. És ha már új platform, akár nagyot is guríthatnak: a 2013-ban bemutatott, de soha meg nem épített GT86 kabrió (túlságosan nehéz lett volna az extra merevítések miatt) a nulláról felépített új modell esetében könnyebben eljuthat a megvalósulásig. Grafika: Automedia

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Megépítette első konnektoros hibridjét a Subaru

vezess.hu :: Íme a Toyota Prius Plug-In, csak dögösebb kivitelben: a Subaru Crosstrek – a nálunk is forgalmazott XV városi crossover tengerentúli megfelelője – az év végétől hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal is kapható lesz Észak-Amerikában. A modellnek volt már egy hibrid verziója, ám azt az idei modellév előtt törölték a programból; állítólag nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Most azonban biztosra ment a Subaru, és a hibridspecialista Toyotától kérte el a PHEV hajtás receptjét. Pont ebben viszonylag a mezőny végén kullog a Toyota, de sebaj, a négyhengeres boxermotorral és egy vadonatúj erőátviteli egységgel összekapcsolt elektromos komponensek (no meg a mechanikus összkerékhajtás) olyan világelső fejlesztésnek számítanak, hogy az újdonságok iránt fogékony ügyfelek aligha fognak akadékoskodni emiatt. Az év végétől kapható Subaru Crosstrek Hybrid egyedi megjelenést kap, az igazi ínyenceknek pedig az elvi síkon már most megvalósítható (rugalmas új padlólemez!), de csak a későbbiekre

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 



Luxusautókat hívnak vissza banális hibák miatt

vezess.hu :: Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása. Subaru Tribeca(Gyártás: 2006 – 2014)Az utasoldali légzsák felfúvó egységének hibája miatt fémszilánkok repülhetnek az utastérbe, megsebesítve az utast. Polaris ACE(Gyártás: 2016. augusztus – 2018. február)Üzemanyag szivároghat az üzemanyag-szivattyúból, ami környezetszennyezést és/vagy tüzet okozhat Benelli Leoncino 500, TRK 502(Gyártás: 2017. modellév)Az első fékdugattyú hibája miatt megnövekedhet a fékút. BMW X3(Gyártás: 2017. december – 2018. március)A vezető oldali légzsák nyitásakor a gázfejlesztő felrobbanhat, fémszilánkokat repítve a légzsák anyagába. Audi Q2,

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Boxermotoros hibrid jöhet Prius alapokra

vezess.hu :: Evoltis: ezt a nevet védette le Észak-Amerikában a Subaru, méghozzá azzal a céllal, hogy rövid időn belül felhasználja azt. Nagy kérdés persze, hogy vajon milyen vadonatúj modellhez volna szüksége új névre a Subarunak – a jelek szerint egy konnektoros hibridhez. A Subaru főmérnöke, Takeshi Tachimori már korábban beszélt a cég tervezett plug-in hibridjéről, és azt sem felejtette el megemlíteni, hogy a Toyota technológiáját fogják átvenni saját hajtásláncuk kifejlesztéséhez. Magyarul a vezérlés, a villanymotor és az akkumulátorok minden bizonnyal a Priusból származnak majd, ám az Atkinson-ciklusú benzinmotor helyére egy klasszikus Subaru-boxer kerülhet. Nem ez lesz a Subaru első hibridje: a Crosstrek (nálunk XV) kompakt crossover a közelmúltig benzin-elektromos hajtással is kapható volt Észak-Amerikában, azonban mostanra a típust szőröstül-bőröstül kivonták a forgalomból a tengerentúlon.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


30 éves a Subaru STI

autonavigator.hu :: Harminc éve, egészen pontosan 1988 áprilisa óta varázsolják szebbé az autórajongók mindennapjait a Subaru STI modellek.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook 


Subaru: a WRX-ben marad a kézi váltó

totalcar.hu :: Nem öli meg teljesen a kézi váltókat a Subaru. Korábban arról lehetett hallani, hogy biztonsági okokra hivatkozva szakítanak a hagyományos megoldással, és kizárólag automatákat szerelnek be. Most is vannak már olyan modelljeik , amelyek csak CVT-vel kaphatók. A sportos gépeknél viszont megtartják a manuálist.

google  archive  google  twitter  tumblr  facebook